دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۸۱۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بیش از 34 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

رییس اتحادیه چایکاران کشور با اشاره به پایان مرحله نخست برداشت برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران، از خرید بیش از 34 هزار تن برگ سبز چای در چین اول خبر داد.

ایرج هوسمی با بیان اینکه برداشت چین اول برگ سبز چای در سال جاری از دهم اردیبهشت آغاز و پنجم خردادماه به پایان رسید، اظهار کرد: در این مرحله 24 هزار و 963 تن برگ سبز چای از نوع درجه یک و هفت هزار و 823 تن درجه دو از چایکاران گیلانی خریداری شد.

وی میزان خرید برگ سبز چای از چایکاران مازندرانی را نیز یک هزار و 300 تن اعلام و بیان کرد: از این میزان 975 تن درجه یک و 325 تن درجه دو بوده است.

هوسمی با تاکید بر پرداخت مطالبات چایکاران در روزهای آینده، ارزش اقتصادی مجموع برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران گیلان و مازندران را 640 میلیارد ریال ذکر کرد.

رییس اتحادیه چایکاران کشور ابراز امیدواری کرد مرحله دوم برداشت برگ سبز چای در صورت مساعد بودن هوا، اوایل تیرماه آغاز شود.

قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی جاری برای برگ سبز درجه یک 21 هزار و 800 ریال و درجه دو 12 هزار و یکصد ریال تعیین شده است.

استان های گیلان و مازندران بیش از 32 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در گیلان واقع شده است.

برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد.

در فصل زراعی گذشته، افزون بر 65 هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت که با فرآوری آن، حدود 14 هزار تن چای خشک تولید شد.

چای خشک مورد نیاز کشور حدود یکصد هزار تن در سال برآورد شده است.

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها