دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۸۱۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

برخورد قانونی با شرکت های متخلف تولید فرآورده های غذایی

مدیر کل فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازما ن غذا و دارو، نحوه صدور مجوز بهداشتی شرکت های تولید فرآورده های گوشتی را اعلام کرد.

 دکتر هدایت حسینی در خصوص مشکلات فرآورده های سوسیس و کالباس و اعلام اسامی شرکت های متخلف لبنی، گفت: تمامی مجوزهای بهداشتی آن دسته از کارخانجات تولیدی فرآورده های گوشتی از قبیل سوسیس و کالباس و...، بر اساس احراز شرایط بهداشتی واحد تولیدی و مطابق با ضوابط و استانداردهای ملی مربوطه، صادر می گردد و بدیهی است در صورت عدم رعایت موازین مربوطه، در خصوص وضعیت مجوزهای بهداشتی صادر شده، تصمیم گیری و در صورت لزوم اقدام قانونی صورت می پذیرد.

وی همچنین به موضوع مرغ های مصرفی نیز اشاره کرد و بیان داشت: آنهایی که دارای تاییدیه و مجوزهای مربوطه از سازمان دامپزشکی بوده و همچنین حائز شرایط بهداشتی از وزارت متبوع و استانداردهای ملی مربوطه باشند، به عنوان ماده اولیه قابل قبول، در فرآورده های مذکور مورد استفاده قرار می گیرند.

حسینی در خصوص چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکت های غذایی، اظهار داشت: اسامی تمامی این واحدهای تولیدی که براساس نتایج آزمون آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و آزمایشگاه های کنترل معاونت های غذا و دارو سراسر کشور تخلف آنها تایید و بر این اساس از سوی مراجع قضائی برای شان محکومیت صادر شده است، مطابق مقررات و در زمان مقتضی اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

 

مهر

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها