دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۸۰۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

احتمال افزایش مجدد قیمت آبمیوه

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: با توجه به اینکه قیمت آبمیوه و کنسانتره وابسته به قیمت میوه است و قیمت میوه نیز مدام در حال تغییر است، قیمت این محصول نیز به تبع آن افزایش می‌یابد.

ولی‌الله داودآبادی  با بیان این‌که تاکنون برندهای معتبر چندین‌بار درخواست افزایش قیمت را داده‌اند، اظهار کرد: به دلیل این‌که به مصرف‌کنندگان فشار نیاید هنوز با این افزایش قیمت موافقت نشده اما در نهایت به دلیل قیمت‌های بالا در بازار میوه، قیمت آبمیوه و کنسانتره نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: آبمیوه قیمت مصوب ندارد و اگر در نهایت کارخانه‌ها مجبور به افزایش قیمت شوند، انجمن با افزایش قیمت آنها موافقت می‌کند.

افزایش 15 درصدی تولید آبمیوه

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره در خصوص میزان تولید آبمیوه در سال گذشته گفت: سال گذشته 800 میلیون بطری و پاکت یک لیتری، یک میلیارد پاکت 250 سی سی، 200 سی سی و 240 سی سی آبمیوه تولید شد.

داوود‌آبادی با بیان این‌که میزان تولید آبمیوه نسبت به سال 1392 افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته میزان تولید آبمیوه 15 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان تولید کنستانتره نیز گفت: سال گذشته حدود 75 هزار تن کنستانتره آلبالو، سیب، انگور قرمز، انگور سفید، انار، گریپ‌فورت و همچنین مقداری کمی پودر هلو و زردآلو به منظور مصرف داخلی تولید شد.

سرانه مصرف آبمیوه در کشور

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره سرانه مصرف آبمیوه در کشور را 11.5 لیتر در سال عنوان و اظهار کرد: این میزان در سال گذشته با کاهش روبرو بوده است اما پیش‌بینی می‌شود با قرار گرفتن در فصل گرما دوباره سرانه مصرف آبمیوه به همین میزان بازگردد.

داوود‌آبادی در خصوص صادرات آبمیوه گفت: سال گذشته 200 میلیون پاکت به کشور‌های عراق، افغانستان صادر شده است که قیمت صادراتی خوبی نیز داشتند، اما آنطور که انتظار می‌رفت سود زیادی حاصل نشد.

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها