دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۰۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توصیه‌ رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت در ماه رمضان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت گوسفند در ماه رمضان طرح پیش‌سرد کردن گوشت باید به بعد از ماه رمضان موکول شود، اظهار داشت: هزینه طرح پیش‌سرد بر هر کیلو گوشت حدود 1500 تومان است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، گفت: طرح پیش‌سرد کردن گوشت گوسفند قرار بود از 5 اردیبهشت ماه گذشته عملیاتی شود اما به دلیل عدم آمادگی کشتارگاه‌ها، اجرای این طرح 2 ماه به تعویق افتاد.

وی افزود: طبق نظر سازمان دامپزشکی قرار است، گوشت گوسفندی پس از ذبح 24 ساعت با هدف میکروب‌زدایی در پیش سردکن قرار گیرد و پس از آن برای عرضه به مشتری راهی بازار شود.

ملی افزود: پیش‌سرکردن گوشت معنای انجماد نیست زیرا انجماد کیفیت گوشت را کاهش می‌دهد در حالی که پیش سرد کردن گوشت فقط از بار میکروبی گوشت می‌کاهد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: مسئولان تأکید دارند که قیمت گوشت نباید افزایش یابد اما اجرای طرح پیش‌سرکردن گوشت گوسفند قطعا هزینه‌بر و حدود 1500 تومان قیمت هر کیلو گوشت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر هزینه‌های جانی پیش‌سرد کردن با این عمل  حدود یک کیلوگرم از وزن لاشه گوسفند کم می‌شود.

ملکی با بیان اینکه در 2 سال اخیر قیمت دام زنده تقریبا ثابت بوده و تغییری نداشته، افزود: فقط در ماه‌های اخیر به دلیل افت شدید قیمت پوست گوسفند و هزینه‌های کشتار کمی قیمت گوشت افزایش یافته اما بطور متوسط قیمت گوشت گوسفند  مناسب است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا با رایزنی با سازمان‌های مربوط طرح پیش‌سرد کردن گوشت را به مهرماه موکول کنیم، گفت: اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت در تیرماه همزمان با ماه رمضان می‌شود و نمی‌خواهیم افزایش قیمت ناشی از هزینه‌های پیش‌سرد بر گوشت در ماه رمضان اتفاق بیفتد.

وی افزود: همچنین از آنجا که پس از پیش‌سرد، گوشت سرد شده باید برای عرضه به مشتری جابه‌جا شود و در این جابه‌جایی گوشت دوباره گرم می‌شود بهتر است این کار در فصل‌های خنک و سرد سال انجام شود تا در این مدت طرح مذکور جا بیفتد.‌

ملکی با بیان اینکه مردم به مصرف گوشت گرم و کشتار روز عادت دارند، تصریح کرد: برای تغییر ذائقه مصرف مردم، وقت لازم است بنابراین بهتر است این کار در مهرماه انجام شود تا مردم کم کم به تغییر شکلی که در اثر سرما و گرما در گوشت ایجاد می‌شود عادت کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی عرضه به مغازه‌دار بین 24 هزار و 500 تا 28 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه عرضه به مشتری 28 هزار تومان است.

 

فارس

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها