یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۸۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

طلای سرخ ایرانی با برند اسپانیایی و اماراتی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 50 هزار نفر به طور مستقیم در تولید زعفران شاغل هستند، تصریح کرد: ما با تولید 95 درصد زعفران دنیا باید صاحب بورس آن باشیم و مسئولیت تولید، توزیع و نظارت آن را بر عهده گیریم.

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی  "زعفران" را یکی از منابع مهم اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به عنوان نسخه درمان مشکلات اقتصادی کشور مطرح کردند، دانست و گفت: 95 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود، که در تولید این محصول استراتژیک 50 هزار نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.  

نماینده مردم تربت حیدریه،مه ولات و زاوه درمجلس با تاکید براینکه صادرات زعفران توانایی جایگزینی به جای فروش نفت را دارد، گفت: با اهتمام ویژه و تدبیر صحیح صادرات طلای سرخ می تواند یکی از منابع درآمد ارزی شود و اقتصاد ما را از وابستگی به نفت تا حدودی رها کند.

 

دانشجویان کشاورزی در بطن تولید قرار گیرند

خسروی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در اقتصاد زعفران اهتمام در بحث آموزش است،گفت: دانشجویان کشاورزی باید دربطن تولید کشاورزی از جمله تولید زعفران حضور پیدا کرده و پژوهش های مستقیم در خدمت کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به راهکارها برای افزایش ارزش افزوده محصول زعفران گفت: با تولید زعفران به صورت ارگانیک و طراحی و بسته بندی مناسب می توان ارزش افزوده این محصول را دوبرابر و تولید ارز کرد.



 

ایران باید صاحب بورس بین المللی زعفران باشد

خسروی با بیان اینکه زعفران ایرانی به نام اسپانیا و امارات در دنیا توزیع می شود،تصریح کرد: درحالی که اسپانیا تولیدش کمتر از 5 تن است سالانه حدود 100 تن زعفران به دنیا صادر می کند که نشان دهنده عدم مدیریت کارا و جهادی دراین زمینه است.

وی با تاکید براینکه ایران باید صاحب بورس بین المللی زعفران باشد،یادآور شد:هرکشوری که بیش از 50 درصد این محصول را در دنیا صادر و توزیع می کند،مسئولیت تمام مراکز تولید،توزیع، قیمت گذاری و نظارت را عهده دار است.

 

در فصل برداشت زعفران مشکلات  کشاورزان افزایش می یابد

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس نهم یکی از عوامل دخیل در اینکه زعفران با برند ایرانی به نام غیر از ایران به دنیا صادر نشود، را طراحی مناسب محصولات دانست و گفت: زعفران یکی از منابع مهم درمان بیماری ها و داروی بشریت است که اگر بسته بندی هایمان استاندارد جهانی داشته و آموزش های مختلف را به دنیا مطرح کنیم، توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

خسروی با اشاره به اینکه هر ساله در فصل برداشت مشکلات کشاورزان افزایش می یابد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی می تواند با خرید زعفران کشاورزان مانع سو استفاده واسطه ها و دلالان شود، ولی این اقدام به طور کامل صورت نمی گیرد.

 

با تقویت بخش خصوصی زمینه رقابت سالم فراهم شود

وی مدیریت جهادی را از راهکارهای لازم برای افزایش تولید و رفع مشکلات دانست و گفت: لازمه این تولید جداشدن از صدور بخشنامه از پشت میز است و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تدبیر و مدیریت و تکمیل همه مراحل تولید زعفران را به عهده دارد، که با تلاش وزیر جهاد کشاورزی تا حدی پیشرفت مشاهده شده اما کافی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تقویت بخش خصوصی زمینه رقابت سالم فراهم می شود، تاکید کرد: با رقابت بخش خصوصی توانایی تهیه برند مطابق استاندارد جهانی را پیدا می کنیم وبرافرادی که سعی می کنند کنترل بازار را به دست بگیرند و مانع مشخص شدن قیمت واقعی زعفران شوند، نظارت کنیم.

 

 

خانه ملت

(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها