یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۰۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تخم‌مرغ ارزان شد

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور از کاهش صادرات تخم‌مرغ ایران در پی آغاز صادرات محصول ترکیه طی هفته آینده به عراق خبر داد و گفت: باید منتظر کاهش بیشتر قیمت تخم‌مرغ در کشور باشیم.

سید فرزاد طلاکش  اظهارداشت: قیمت تخم‌مرغ چند روزی به دلیل صادرات افزایش یافت و حتی به کیلویی ۴۰۰۰ تومان نیز رسید اما روز گذشته قیمت هرکیلوگرم از این محصول درب مرغ‌داری با کاهش ۶۰۰ تومانی، به حدود ۳۴۰۰ تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه این موضوع قابل پیش‌بینی بود، اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که برای کشور ترکیه در صادرات تخم‌مرغ به عراق پیش آمده بود، ایران جایگزین این کشور در صادرات شد اما در حال حاضر ترکیه مشکل‌ خود را با عراق حل کرده و شنیده‌های ما حاکی از آن است که این کشور از هفته آینده می‌تواند تخم‌مرغ خود را به بازار عراق عرضه کند.

طلاکش، ظرفیت بازار عراق را محدود خواند و گفت: بنابراین بازار این کشور کشش صادرات مداوم با حجم بالا از ایران را ندارد.

دبیرکل کانون سراسری مرغ‌ تخم‌گذار کشور افزود: طی روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت تخم‌مرغ خواهیم بود، چراکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرارداریم و در این ماه مصرف تخم‌مرغ هم در ایران و هم در عراق کاهش می‌یابد، ضمن اینکه صادرات ترکیه به عراق نیز مجددا آغاز می‌شود.

طلاکش در مورد افزایش قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌ها اضافه کرد: قیمت این محصول برای مصرف کننده دانه ای ۳۳۰ تومان بوده که الان به ۳۵۰ تومان رسیده است.

وی، ۳۵۰ تومان را قیمت واقعی تخم‌مرغ برای مصرف کننده عنوان و اضافه کرد: سرانجام پس از دو سال پیگیری ما موفق به اخذ مصوبه‌ای شدیم که بتوانیم طرح پرینت قیمت بر روی تخم‌مرغ را اجرایی کنیم. آغاز این طرح سبب کاهش نوسانات قیمت از درب مرغ‌داری تا مراکز عرضه به مشتری می‌شود.

طلاکش درباره ۵۰ میلیارد تومانی که بنا بود به عنوان سرمایه در اختیار صندوق حمایت از صنعت طیور قرار بگیرد، گفت: هنوز ریالی از این پول به صندوق مذکور بازگردانده نشده است.

 

مهر

(یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها