شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۰۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خرید بنکداران مواد غذایی کاهش یافت/ ۵۰۰ اشتغال اصناف در اختیار افاغنه

عضو هیأت مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: خرید بنکداران مواد غذایی از کارخانجات و واردکنندگان کاهش یافته و رکود بر بازار حاکم است.

قاسم‌علی حسنی ر مورد تأثیر افزایش قیمت بنزین بر کالاهای اساسی و مواد غذایی، اظهار داشت: قیمت‌ها تغییری نداشته است، چرا که خریدار چندانی در بازار نیست و مردم رغبت چندانی به خرید ندارند.

وی با اشاره به اینکه حتی بنکداران مواد غذایی نیز خرید از کارخانجات و واردکنندگان را نیز بایکوت کرده‌اند، افزود: به نوعی همه منتظر برخی اخبار سیاسی هستند تا بدانند قیمت‌ها کاهش خواهد یافت یا نه.

رئیس سابق اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین به کارگیری کارگران افغانی در بخش‌های مختلف اصناف به عنوان یک تهدید اشاره کرد و گفت: اصناف برای آنکه درگیر مسائلی همچون بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت مزایای کارگری و امثالهم نشوند ترجیح می‌دهند کارگران افغانی را با حقوق کمتر و بدون دغدغه به کار گیرند که زنگ خطری برای بیکار ماندن 500 هزار جوان ایرانی خواهد بود.

وی با اشاره به پتانسیل بخش اصناف برای اشتغالزایی افزود: باید برای این معضل تدبیری اندیشیده شود.

بر اساس این گزارش در حالی برخی با گره زدن مسائل اقتصادی به تحولات سیاسی در انتظار فرج و گشایش در مشکلات هستند که به گفته کارشناسان ریشه مشکلات اقتصادی ایران را باید در ساختارهای موجود جستجو کرد و مذاکرات هسته‌ای معجزه‌ای در اقتصاد نخواهد کرد.

 

فارس

(شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها