شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۰۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ارتقای سلامت محصولات غذایی با جدیت در حال انجام است/فعالیت 450 واحد لبنی

مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه های بسیار خوبی در سال گذشته برای ارتقای سلامت محصولات داشته ایم که امسال نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

دکتر هدایت حسینی، مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو ایفدونا اظهار داشت: برنامه های بسیار خوبی در سال گذشته برای ارتقای سلامت محصولات داشته ایم که امسال نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است که می توان به ارتقاء سلامت روغن ها، لبنیات و کاهش باقیمانده سموم اشاره کرد.
وی گفت: سرانه مصرف نمک از 12 گرم باید به 5 گرم برسد، همچنین چربی از 50 گرم باید به 35 برسد که برنامه ریزی ها انجام شده است و در حال انجام می باشد.
دکتر حسینی افزود: در همین راستا کاهش نمک را در محصولاتی از جمله پنیر، سوسیس و کالباس، چیپس، نان های صنعتی و سنتی را خواهیم داشت، همچنین شکر نیز در نوشیدنی های میوه ای، یخی، نوشابه های گازدار و فرآورده های کاکائویی کاهش خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: کاهش چربی در دسرهای چرب، خامه، سس و غیره  نیز از دیگر برنامه ها می باشد که در حال انجام می باشد.
مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در زمینه کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع نیز درسال گذشته ضوابطی ابلاغ شد که میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی مصرف خانوار باید حداکثر 2 درصد باشد و در صنعت و در مصرف شیرینی و شکلات نیز تا 10 درصد طبق استانداردهای جهانی مجاز است که در سازمان غذا و دارو این رقم 5 درصد تعیین و ابلاغ شده است.
دکتر حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین برنامه ها غنی سازی مواد غذایی می باشد  که می توان به غنی سازی نمک باید، غنی سازی اهن با اسید فولیک، و با توجه به کمبود ویتامین D  غنی شدن برخی محصولات غذایی با این ویتامین نیز در حال انجام است که در این زمینه به دنبال غنی سازی لبنیات و نان هستیم.
وی گفت: 450 واحد لبنی فعال، 108 واحد تولید فرآورده های گوشتی و 88 واحد تولید روغن در کشور در حال فعالیت هستند که نظارت ها بر این واحد ها با جدیت و بازرسی های دوره ای نیز به صورت منظم صورت می گیرد.
دکتر حسینی در پایان گفت: کمیته های فعال نیز در این اداره کل تشکیل شده است که می توان به کمیته ارتقاء سلامت برنج اشاره کرد که اعضای این کمیته از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و نمایندگانی از کمیسیون بهداشت مجلس حضور دارند.
(شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها