شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۰۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بازاررسانی محصولات مازاد مهمترین چالش دامداران یزدی است

"امیر ثقفی" در مراسمی به عنوان مدیر عامل جدید اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد معرفی و از زحمات "محمد احمدی" در مدت تصدی این پست تقدیر شد.

"علی جهازی" مدیر کل تعاون روستایی استان یزد در این مراسم اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در واگذاری وظایف تصدی‌گری به بخش غیردولتی، لازم است تا اتحادیه دامداران نیز تلاش کند تا ضمن تقویت پتانسیل‏‌های موجود، بستر مناسب جهت تنظیم بازار محصولات لبنی را فراهم و این مهم را بر عهده گیرد.

"سید جمال سجادی پور" رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از نقاط قوت بخش کشاورزی استان یزد را امور دام عنوان کرد و با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، ورود اتحادیه دامداران در زمینه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی تکمیلی را ضروری دانست.

"محمد احمدی" مدیر عامل سابق این اتحادیه با اشاره به نقش‌آفرینی تعاونی‌های دامداران در بخش کشاورزی به خصوص در زمینه تولید محصولات دامی، اتحادیه دامداران را ابزار بسیار مهمی دانست که با حذف موازی‎‎ کاری‌ها و ارایه خدمات مناسب‌تر به تعاونی‌ها در جهت افزایش تولیدات نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای اتحادیه دامداران استان، اظهار کرد: روزانه بالغ بر 500 تن شیر توسط اتحادیه دامداران استان یزد تولید می‌شود که از این مقدار تنها 150 تن در استان مصرف می‌شود.

احمدی افزود: در شرایط کنونی مهمترین چالش پیش روی دامداران استان بازاررسانی محصولات تولیدی مازاد بر مصرف استان است.

وی برای رفع این چالش پیشنهاد تکمیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی توسط اتحادیه‌ها و عرضه محصولات تولیدی در بازارچه‌های عرضه مسقیم محصولات را مطرح کرد.

یادآور می‏‏‌شود؛ اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان یزد در سال 1375 تاسیس شده و هم‌اکنون با تحت پوشش داشتن هشت شرکت تعاونی کشاورزی دامداری در شهرستان‌های یزد، تفت، ابرکوه، اردکان، میبد، مهریز، بافق و هرات و 12 هزار و 760 نفر عضو از دامداران منطقه و سرمایه‌ای قریب 7 میلیارد ریال مطابق با موارد تعیین شده در اساسنامه در جهت خدمت‌رسانی به اعضاء فعالیت دارد.

 

ایسنا

(شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها