شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۰۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

با افزایش قیمت‌ها در ماه رمضان موافق نیستم

رئیس اتحادیه کباب‌فروشان و حلیم‌پزان مشھد گفت: با افزایش قیمت‌ها در ماه رمضان موافق نیستم.

حسن امیریان، با بیان این که به نظر من امسال نرخ جدیدی برای اقلام مختلف خوراکی از جمله حلیم و سوپ اعلام نمی‌شود، عنوان کرد: معمولا به منظور تعیین قیمت عمده مواد غذایی در ماه مبارک رمضان کمیته نرخ‌گذاری با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و 30 اتحادیه زیر نظر این کمیسیون تشکیل می‌شود که این کمیته همچنان برگزار نشده است.

‌وی با بیان این که هزینه‌های تولید این صنف افزایش آن‌چنانی نداشته است، گفت: با توجه به این امر پیش‌بینی می‌کنم امسال افزایش قیمتی نداشته باشیم، البته باید توجه داشت که در ماه مبارک رمضان در تمام کشورهای اسلامی اجناس با تخفیف عرضه می‌شود و این درست نیست که برخی منتظرند ماه رمضان برسد تا اجناس خود را گران کنند.

‌امیریان با بیان اینکه در سال گذشته اعضای صنف زیر نظر این اتحادیه افزایش قیمتی نداشتند، افزود: شخصا با افزایش قیمت در سال جاری موافق نیستم، چرا که هزینه‌های تولید افزایش آن‌چنانی نداشته است.

‌رئیس اتحادیه حلیم‌پزان خراسان رضوی در خصوص عرضه سوپ، شله، و حلیم توسط واحدهای غیر مجاز صنفی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در حال حاضر 700 عضو مجاز و پروانه‌دار شامل چلوکبابی، رستوران، آشپزخانه و کباب و ‌حلیم‌پز زیر نظر اتحادیه هستند و پرونده حدود 80 عضو غیر مجاز نیز به دلیل مسائل بهداشتی و شهرداری در دست اقدام است.

‌وی با بیان اینکه عرضه سوپ، شله و حلیم توسط واحدهای غیر مجاز دامنگیر اعضای این اتحادیه شده است، گفت: مساله اصلی این است که امروزه آشپزی به یک علم تبدیل شده و اعضای غیر مجاز نباید نسبت به عرضه مواد غذایی که در تخصص‌شان نیست، اقدام کنند.

‌امیریان با اشاره به اینکه 70 درصد اغذیه‌فروشان در ماه رمضان اقدام به عرضه سوپ، شله و حلیم می‌کنند، گفت: به منظور جلوگیری از این امر 12 بازرس در 12 منطقه شهر مشهد برای بازرسی و نظارت در ماه مبارک رمضان آماده به کار می‌شوند.

‌وی همچنین در مورد چگونگی برخورد با مراکز غیر مجاز، عنوان کرد: در خواست داشتیم تا این مراکز به محض شناسایی پلمب شوند، اما متاسفانه روند رسیدگی به این گونه پرونده‌ها بیش از 15 روز به طول می‌انجامد.

‌قهوه‌خانه‌ها هم حلیم‌ عرضه می‌کنند

‌رئیس اتحادیه کباب‌فروشان و حلیم‌پزان مشھد در ادامه ضمن انتقاد از عرضه حلیم در قهوه‌خانه‌ها، گفت: پارسال تعداد کمی از این واحدها اقدام به عرضه شله، سوپ و حلیم ‌کردند و در سال جاری نیز این امر ادامه خواهد داشت اما ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

‌امیریان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، عنوان کرد: اداره دارایی براساس مرحله ششم دریافت مالیات از رستوران‌ها، فست‌فودهای زنجیره‌ای و سفره‌خانه‌ها را در دستور کار دارد و این واحدها باید از مشتریان خود مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند، اما در حال حاضر این واحدها به علت از دست ندادن مشتری، از جیب خودشان مالیات می‌دهند.

‌وی در ادامه گفت: در حال حاضر آشپزخانه‌ها و کترینگ‌ها از دریافت مالیات ب ارزش افزوده از مشتری معاف هستند که احتمالا در مرحله بعدی موظف به اخذ ارزش افزوده خواهند بود.

 

ایسنا

(شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها