جمعه / ۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۹۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کوپه‌فروشان بازار میوه را در دست می‌گیرند

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران گفت: برای جلوگیری از گران فروشی میوه در سال جاری، تعداد کوپه فروشی‌های میوه که محصولات خود را با قیمت مناسب و در حجم بیشتر به فروش می رسانند در مناطق مختلف شهر تهران توسعه می‌یابد.

حسین مهاجران درباره گرانی روز‌های اخیر میوه با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش قیمت میوه تاثیرگذارند، افزود:  در زمان خرید میوه از بار فروش‌های میادین مرکزی میوه و تره بار، این محصول قبل از اینکه به دست مصرف کننده (مغازه دار) برسد، چند بار سورت می‌شود (سوا کردن) این امر باعث افزایش میزان ضایعات میوه و قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده نهایی می‌شود .
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران ادامه داد: از طرفی نیز برای انتقال بار خرده فروشی‌ها، کارگر‌های میدان میوه و تره بار مبلغ غیر قانونی تحت عنوان "زیر چوبی" دریافت می‌کنند که این امر نیز در  افزایش قیمت نهایی میوه تاثیر گذار است و در مواردی که این مبلغ توسط خریدار( خرده فروش) پرداخت نشود منجر به مشاجره بین طرفین و برهم خوردن معامله می‌شود.
توسعه کوپه فروشی‌های میوه در سال جاری
مهاجران اظهار داشت: این عوامل و ضایعات دوباره در مغازه باعث شده که برخی از خرده فروشان با تحمل هزینه‌های جانبی 35 درصدی  ، اقدام به گران فروشی کنند. در حالی که اگر میوه را با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسانند با فروش در تناژی بالا سود بیشتری را نصیب خود می‌کنند.
وی تصریح کرد:  میوه محصولی سریع الفساد است و در صورتی که به دلیل گرانی فروشی به موقع فروخته نشود از کیفیت، شفافیت و وزن آن کاسته می‌شود. به همین منظور در سال جاری از توسعه کوپه فروشی‌های میوه حمایت می‌شود.
مهاجران با اشاره به نحوه فعالیت کوپه فروشی‌ها، گفت:حدود 200 واحد کوپه فروشی در مناطق مختلف شهر تهران وجود دارند که میوه را در حجم بیشتر خریداری و به قیمت کمتری در‌ اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.
مهاجران اظهار داشت: این واحد ها به دلیل اینکه مقداری از سود خود را کم کرده و  میوه مورد نیاز خود را در حجم بالا و از بارفروشان اصلی خریداری می‌کنند محصولات خود را ارزان تر می فروشند و واسطه ای از واسطه‌های موجود را می‌کاهند.
نقش مالیات در گران فروشی میوه
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران گفت:  برای حمایت و تشویق مغازه داران به کوپه فروشی، رایزی‌هایی با سازمان امور مالیاتی انجام شد تا برای دریافت مالیات از میوه فروشی‌ها، ملاک را میزان فروش هر مغازه قرار ندهند. زیرا در این صورت واحدهایی که اقدام به ارزان فروشی و فروش در حجم بیشتر می کنند از گردونه رقابت حذف می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: در این ارتباط همکاری‌های خوبی با سازمان مالیاتی انجام شد و در سال جاری دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

تسنیم

(جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها