جمعه / ۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۹۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نگرانی کشاورزان از عدم خرید تضمینی محصول و تاثیر آن بر کاهش قیمت

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: بیمه کنندگان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند و خسارت‌های وارده در قبال آسیب‌هایی اعم از گرمازدگی را تامین نمی‌کند.

محمد ابراهیم محبی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه دولت برای خرید تضمینی سیب زمینی در استان‌های مختلف کشور به خصوص اصفهان وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: دولت چند شاخصه حمایتی اعم از بیمه محصولات، تامین بذر، کود و سموم نهاده‌های مختلف کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان که عاملین امنیت غذایی کشور هستند را باید انجام دهد. در حال حاضر دولت موظف است در شهریور و مهر ماه هر سال در سطح کاشت برخی از محصولات از جمله گندم، نخود، جو و ... ، خرید تضمینی داشته باشد تا کاهش قیمت از سقف خرید تضمینی سبب آسیب کشاورزان نشود.

وی گفت: متاسفانه این امر با آنچه مورد توجه قانون‌گذار و دولت موظف به اجرای ان در راستای خرید تضمینی برخی محصولات همانند سیب زمینی اصفهان، محقق نشده است که این مساله سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است.
 

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: بیمه کنندگان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند و خسارت‌های وارده در قبال آسیب‌هایی اعم از گرما‌زدگی و کم آبی را تامین نمی‌کنند، لذا خواستاریم از کشاورزان عرصه اقتصاد توجه و حمایت بیشتری صورت گیرد.

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها