جمعه / ۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۹۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کتاب «هزاره حلال» در ایران آگروفود رونمایی شد

نخستین بانک اطلاعات حلال ایران که حاوی اطلاعات شرکت‌های دارای نشان حلال است، به همت موسسه حلال جهانی در بیست و دومین نمایشگاه آگروفود ایران رونمایی و منتشر شد.

دکتر عبدالحسین فخاری دبیر کل موسسه حلال جهانی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار کتاب «هزاره حلال» در نمایشگاه ایران آگروفود رونمایی شد. این کتاب حاوی مشخصات و اطلاعات تماس هزار برند برتر ایرانی است که موفق به دریافت گواهی حلال شده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب علاقه‌مندان ایرانی و خارجی به راحتی می‌توانند به اطلاعات تماس برندهای تولیدکننده محصولات حلال در ایران دست یابند.
دبیر کل موسسه حلال جهانی گفت: متقاضیان جهت دریافت این بانک اطلاعاتی می‌توانند در روزهای برگزاری نمایشگاه،  تا 8 خرداد ماه به غرفه موسسه حلال جهانی واقع در سالن 6 غرفه شماره 2 مراجعه کنند.
وی در مورد موسسه حلال جهانی توضیح داد: این موسسه، تنها موسسه‌ای است که در کشورهای اسلامی زیر مجموعه سازمان همکاری‌های اسلامی گواهینامه‌های حلال به کارخانه‌ها، مراکز خدماتی و گردشگری اعطا می‌کند و آنها با این گواهینامه محصولات و خدمات حلالی که واجد آن هستند را به مشتریان خود ارایه می کنند. به مانند سایر گواهی‌نامه‌های کیفیت که در دنیا معمول هست، مثل گواهی‌های مدیریتی و یا نظارتی، این گواهی‌ها به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که محصولات و خدماتی مطابق با استاندارد حلال دریافت خواهد کرد.
فخاری افزود: در دنیا نزدیک به 2 میلیارد نفر مسلمان داریم که مساله حلال را در زمینه‌های مختلف مانند غذا، دارو، پوشاک و خدمات رعایت می‌کنند و طبیعتا می‌خواهند خدمات مورد نیاز خود را از مراکز ارایه دهنده محصولات و سرویس‌های حلال دریافت کنند. ما هم به عنوان یک سازمان رابط بین مصرف کننده و تولید کننده، خدمات شناسایی و ارایه گواهی حلال را به مصرف کننده می‌دهیم و برندهای مطرح کشور نیز به برند حلال مزین هستند. در واقع  وقتی این آرم را روی بیسکویت، نوشابه، شکلات و دیگر محصولات خود قرار می‌دهند، مصرف کنندگان مسلمان با خیال راحت آنها را خریداری و مصرف می‌کنند.
دبیر کل موسسه حلال جهانی در مورد نحوه دریافت گواهی حلال گفت: مراحل کار این است که متقاضی برند حلال یک تقاضانامه رسمی می‌نویسد. مثلا در مورد تولید کننده مواد غذایی، کارشناسان به داخل کارخانه می‌روند تا هم مواد اولیه و هم فرایند تولید را با استاندارد حلال سازمان کنفرانس اسلامی انطباق دهند. اگر با این استاندارد منطبق بود که گواهی حلال اعطا می‌شود و اگر مشکلی داشت، عیب کار را مشخص خواهند کرد. پس از برطرف شدن آن مشکل، گواهینامه حلال به متقاضی تعلق می‌گیرد و روی محصول خودش درج می‌کند. گفتنی است کتاب هزاره حلال را موسسه حلال جهانی با همکاری شرکت آفتاب راهبر ایرانیان منتشر کرده است.
(جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴) ۰۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها