جمعه / ۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۳۴
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۷۹۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات
حسین بیگ‌محمدزاده مدیر عامل گروه صنایع غذایی شانا خبر داد:

عسل طبیعی شانا بازار ایران را تسخیر می‌کند

گروه صنایع غذایی شانا هر سال با دست پر در نمایشگاه صنایع غذایی، حضور پیدا می‌کند. این شرکت با یک استراتژی بلند مدت برای توسعه سهم بازار خود از یک سو و افزایش و ارتقاء کیفیت محصولات و تنوع بخشی به سبد محصولات‌اش از سوی دیگر، در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و آهسته و پیوسته مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور را می‌پیماید.

گروه صنایع غذایی شانا هر سال با دست پر در نمایشگاه صنایع غذایی، حضور پیدا می‌کند. این شرکت با یک استراتژی بلند مدت برای توسعه سهم بازار خود از یک سو و افزایش و ارتقاء کیفیت محصولات و تنوع بخشی به سبد محصولات‌اش از سوی دیگر، در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و آهسته و پیوسته مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور را می‌پیماید. خبرنگاران اقتصاد و نمایشگاه، عادت کرده‌‌اند که هر سال در نمایشگاه صنایع غذایی شاهد رونمایی از یک محصول جدید یا بسته بندی جدید توسط این شرکت باشند. روندی که امسال هم پر قدرت‌تر از سال‌های قبل ادامه یافته و مهندس حسین بیگ محمدزاده، مدیر عامل این شرکت با دست پر از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت خبر می‌دهد. تغییر گسترده در بسته‌بندی‌ها، فرمولاسیون و به کار گیری ماشین‌آلات جدید در کنار راه‌اندازی خط بسته‌بندی و فرآوری عسل طبیعی از جمله خبر‌های تازه این مدیر پرکار و جوان و خوش فکر است.
او در گفت و گو با اقتصاد و نمایشگاه می‌گوید: امسال هم با تغییراتی که در بسته‌بندی‌های شرکت انجام داده‌ایم، سعی کرده‌ایم به خواست‌های مشتریان در این زمینه پاسخی مثبت بدهیم. همچنین تغییراتی در فرمولاسیون تولید مربا و سایر محصولات ایجاد شده و ماشین‌آلات جدیدی هم در شرکت به کار گرفته شده است.

مهندس محمد‌‌زاده می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت هم امسال به بهره‌برداری نهایی رسید و خط بسته‌بندی و فرآوری عسل طبیعی در این شرکت راه‌اندازی شد و این محصول جدید هم از اول امسال به صورت گسترده به بازار مصرف عرضه شده است.
وی با اشاره به برخی مشکلات در عرصه تولید و توزیع عسل طبیعی در کشور می‌گوید: شانا خود را به تکنولوژی‌های روز در این زمینه مجهز کرده و تلاش می‌کند در بازار آشفته عسل، محصولی با کیفیت بسیار بالا و 100 درصد طبیعی را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار دهد. برای این کار یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌ها را برای تشخیص ناخالصی‌های عسل راه‌اندازی کرده و تیمی از زبده‌ترین کارشناسان را برای شناسایی و تامین عسل خام مهیا کرده است.
او می‌گوید: عمده عسل خام مورد مصرف در این شرکت در حد 70 تا 75 درصد، از کردستان و بقیه از استان‌های آذربایجان و فارس تامین می‌شود.
 مردم به شانا اعتماد دارند
 مدیر عامل گروه صنایع غذایی شانا، با بیان اینکه در حال حاضر نوعی آشفتگی در بازار عسل کشور وجود دارد و بسیاری سعی می‌کنند عسل‌های صنعتی را به عنوان عسل طبیعی به مردم بفروشند، می‌گوید: تولید و عرضه عسل طبیعی از نظر قیمتی با این عسل‌ها قابل رقابت نیست اما خوشبختانه ما سرمایه‌ای بزرگ که همان اعتماد مردم به برند شانا است را در اختیار داریم و همین پشتوانه‌ای مطمئن برای ما است و با تکیه بر آن و تلاش برای افزایش این اعتماد، از موفقیت خود در این بازار هم اطمینان داریم.
وی می‌افزاید: عسل‌های طیبعی شانا در حال حاضر در بسته‌بندی‌های 25، 30، 100، 250، 290، 320 و 870 گرمی در سراسر کشور به بازار عرضه می‌شود و خوشبختانه استقبال مصرف‌کنندگان هم در این چند ماه مناسب بوده و باعث دلگرمی ما شده است.
 چشم‌انداز تسخیر 40 درصد بازار
مهندس محمدزاده می‌گوید: استراتژی ما برای افزایش سهم مان از بازار عسل طبیعی در سال جاری، تصاحب حداقل،40 درصد و حداکثر 50 تا 55 درصد این بازار در پایان سال است و می‌دانیم که شانا این ظرفیت را دارد. این شرکت در حال حاضر 80 تا 100 تن ماهانه عسل تولید می‌کند و تا پایان سال این رقم را به 250 تن در ماه افزایش خواهیم داد.
وی یکی از مشکلات این بازار را کثرت عسل‌های صنعتی می‌داند که به اسم عسل طبیعی فروخته می‌شود و می‌گوید: از آنجای که زنبور عسل در پروسه تولید عسل صنعتی نقشی ندارد هزینه تمام شده این نوع عسل بسیار پایین است و وقتی به اسم عسل طبیعی به بازار عرضه شود از نظر قیمتی رقابت برای ما سخت می‌شود.
مدیر عامل گروه صنایع غذایی شانا با اشاره به اینکه تولید عسل صنعتی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه مرسوم است اما آنها این محصول را به اسم «شربت عسل» می‌فروشند پیشنهاد می‌کند: در ایران ساز و کاری این چنینی در نظر گرفته شود که حقوق تولید کنندگان عسل طبیعی و مردم رعایت شود.
 رشد 30 درصدی دیگر تولیدات
بیگ محمدزاده در مورد رشد تولیدات مربا و سایر تولیدات این شرکت می‌گوید: خوشبختانه سهم ما از بازار داخلی و بازارهای صادراتی مدام در حال رشد است و ما سال گذشته 25 تا 30 درصد افزایش در تولید محصولات مختلف را شاهد بودیم. نمایندگی‌های فروش را هم در سه استان تهران، البرز و آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی کرده‌ایم تا پایان سال این تعداد به 8 استان افزایش خواهد یافت.
گفتنی است که صنایع غذایی شانا از سال 1352 فعالیت خود را با تولید انواع کنسرو شروع کرده و بعد از پایان جنگ تحمیلی، استراتژی خود را تغییر داده و تولید و بسته بندی انواع مربا را در دستور کار قرار داده است.
(جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴) ۰۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها