پنج شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۹۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بیمه‌کنندگان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: بیمه کنندگان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند و خسارت‌های وارده در قبال آسیب‌هایی اعم از گرما‌زدگی و کم آبی تامین نمی‌کنند.

cمحمد ابراهیم محبی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال که آیا دولت برای خرید تضمینی سیب زمینی دراستان‌های مختلف کشور به خصوص اصفهان برنامه‌ای دارد یا خیر؟ اظهار داشت: دولت چند شاخصه حمایتی اعم از بیمه محصولات، تامین بذر، کود و سموم نهاده‌های مختلف کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان که عاملین امنیت غذایی کشور هستند را باید به سرانجام رساند.

وی افزود: در حال حاضر دولت موظف است در شهریور و مهر ماه هر سال در سطح کاشت برخی از محصولات از جمله گندم، نخود، جو و .... خرید تضمینی داشته باشد تا کاهش قیمت از سقف خرید تضمینی که موجب ضرر به کشاورزان می‎شود را نداشته باشیم.

محبی در ادامه گفت: متاسفانه این امر با آنچه مورد توجه قانون‌گذاران و دولت است به درستی محقق نشده  که این مساله سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان خواهد شد.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: بیمه کنندگان تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند و خسارت‌های وارده در قبال آسیب‌هایی اعم از گرما‌زدگی و کم آبی تامین نمی‌کنند لذا خواستاریم از کشاورزان، درعرصه اقتصادی توجه و حمایت بیشتری صورت گیرد.




باشگاه خبرنگاران
(پنج شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها