چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۹۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

نظارت جدی سازمان غذا و دارو بر قیمت شیر خشک

مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در خصوص برخی شایعات در باره شیر خشکها توضیح داد.

دکتر امیر حسین جمشیدی مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدونا - Ifdona،در خصوص  شایعات مطروحه در باره شیر خشکها  اظهار داشت: قسمت عمده هزینه شیر خشکهای یارانه ای را سازمان غذا و  دارو می پردازد.
وی با تکذیب قوی دو برابر شدن قیمت هر نوع شیر خشکی تصریح کرد: افزایش قیمت صرفا بین 15 تا 20 درصد، آنهم در برخی از انواع آن و نه همه آنها بوجود آمده مثلا ممکن است شیر خشکی که با قیمت 1800تومان به دست مصرف کننده می رسیده حالا 2500 تومان شده باشد.
این مقام مسئول در حوزه شیر خشک همچنین عنوان نمود: شیر خشک های تولید داخل هم از حدود 3-4 ماه قبل تقاضای افزایش قیمت داده بودند  که با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کننده، در کمیسیون قیمت گذاری بررسی  و با افزایش قیمت 15 تا 20 درصدی  آن موافقت گردید.
وی با بیان اینکه  شیر خشکی مثل  ببلاک و انواع متنوع  آن نیز با همان قیمتهای گذشته به فروش می رسند گفت: اصولا مسئولان این شرکتها هیچگونه درخواست افزایش قیمتی ازسازمان غذا و دارو نداشته اند.
دکتر جمشیدی روال تغییر قیمتها را اینگونه تشریح کرد: شرکت تولیدی یا وارد کننده، تقاضای افزایش قیمت خود را به سازمان می فرستد و پس از اینکه درخواست در کمیسیون بررسی گردید در صورت تائید قیمت جدید در صورتجلسه ذکر شده؛ مجوز افزایش قیمت صادر می شود مثلا  در مورد ببلاک 1و 2و 3 مرقوم می گردد به وزن 400گرم با قیمت A  تومان به فروش برسد.
وی تاکید کرد: اگرغیر مبلغ ذکر شده فروشی صورت بگیرد فاعل آن دچار تخلف گردیده و موضوع قابل پیگیری خواهد بود.
مدیر کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارودردرباره آن دسته از شیر خشک هایی هم که از طریق خانه های بهداشت توزیع میگردند نیز گفت: اینها غیر قابل فروش اند و رایگان توزیع می شوند اگر چه احتمال تخلف در هر جایی وجود دارد اما بطور کل هیچ ضابطه یا آئین نامه  جدیدی که بخواهد روند توزیع قبلی را دچار وقفه یا تغییر وضعیت کند ابلاغ نگردیده و توزیع  کنندگان همانند قبل مسئولیت خود را انجام می دهند.
وی در انتهای سخنانش خاطر نشان کرد: آز آنجا که توزیع  از طریق شبکه های بهداشت کشور انجام می شود تخلفات به آسانی قابل پیگیری و رد یابی است لذا اگر فردی این محصولات "عرضه رایگان" را در سطح بازارخرید و فروش مشاهده نماید می تواند بصورت مکتوب بازرسان سازمان غذا و دارو و معاونتهای غذاو داروی دانشگاهها ی  علوم پزشکی سراسر کشوررا در جریان قرار دهد تا نسبت به برخورد قانونی با آنها اهتمام لازم صورت پذیرد.
(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها