چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۹
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۷۹۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

نمی‌توان نرخ ثابتی برای آبمیوه صادر کرد

مدیرعامل اتحادیه بستنی و میوه‌فروشان در کشور گفت: از آنجا که کیفیت میوه آبمیوه متفاوت است، نمی‌توان نرخ ثابتی برای آبمیوه صادر کرد.

مصرف آبمیوه اخیرا در بسیاری از کشورها افرایش یافته ‌است. آبمیوه مایعی است که بطور طبیعی از میوه و یا سبزیجات تهیه می‌شود. آبمیوه را می‌توان در منزل از میوه و سبزیجات تازه با کمک دستگاه‌های آبمیوه‌گیری دستی و یا الکترونیکی تهیه کرد، اما با آغاز فصل تابستان بارها شده که برای رهایی از گرمای هوا در بازارها آبمیوه می‌خریم.

در آبمیوه‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، معمولاً فیبر و یا تفاله میوه، از آب آن جداست، ولی گاهی آب پرتقال تازه به همراه تفاله آن در بازار عرضه می‌شود. آبمیوه گاهی بصورت غلیظ، گاهی بصورت منجمد تهیه می‌شود و گاهی نیز مصرف‌کننده باید کمی آب، به آبمیوه بیفزاید تا غلظت طبیعی خود را بازیابد.

پرمصرف‌ترین انواع آبمیوه شامل؛ آب سیب، پرتقال، گریپ فروت، آناناس، گوجه‌فرنگی، انبه، هویج و انگور هستند. امروزه برخی از افراد ترجیح می‌دهند آب تعداد متنوعی از میوه‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و مصرف کنند.

فروش آبمیوه‌ای که فقط از یک میوه تهیه شود بسیار کمتر از آبمیوه‌ای است که از ترکیب چند میوه تهیه شده ‌است. در تولید آبمیوه برای افزایش قوام و نیز خواص تغذیه‌ای و بهبود احساس دهانی و طعم از استابیلایزرها استفاده می‌کنند.

اگرچه آبمیوه بعنوان منبع طبیعی در بهبود سلامتی محسوب می‌شود، اما مصرف زیاد هر چیز به انسان ضرر می‌رساند.

آزاده . م یکی از خریداران آبمیوه در بازار رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: یکی از سوالاتی که همواره در خرید آبمیوه از فروشگاه‌ها دارم، این است که چرا مثلا یک لیوان شیرموز در لیوان‌های به اندازه یکسان در مغازه‌های مختلف به قیمت‌های متفاوت فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: معمولا سعی می‌کنم که در خانه آبمیوه درست کنم، زیرا شنیده‌ام در آبمیوه فروشی‌ها هنگام آبگیری به آبمیوه مشتریان رنگ افزوده می‌شود.

در ادامه این گفت‌وگو رضا.ن یکی دیگر از خریداران آبمیوه در رشت به خبرنگار ایسنا گفت: من علاقه زیادی به خوردن آبمیوه از فروشگاه‌ها دارم، به خصوص در فصل تابستان که فرزندانم را برای بازی به پارک می‌برم برای کاهش عطش بچه‌ها بارها اقدام به خرید آبمیوه می‌کنم، اما دیده‌ام که برخی از فروشندگان از میوه‌های بی‌کیفیت برای درست کردن آبمیوه مشتریان استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آزموده سفیدی مدیرعامل اتحادیه بستنی و میوه‌فروشان کشور با اشاره به عدم امکان نرخ‌گذاری ثابت برای آبمیوه تأکید کرد: از آنجا که کیفیت میوه و ظروف ارائه آبمیوه متفاوت است، نمی‌توان نرخ ثابتی برای آبمیوه صادر کرد.

وی اضافه کرد: هرچند بازرسان اتحادیه به‌طور مداوم و هفتگی به واحدهای صنفی سرکشی کرده و وضعیت تولیدات و نوع برخورد با مشتریان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، اما مصرف‌کنندگان آبمیوه باید دقت لازم در خریداری را داشته باشند و حتی‌الامکان از واحدهایی خریداری کنند که دارای پروانه صنفی هستند.

آزموده تصریح کرد: از آنجا که کیفیت مهم‌ترین عامل خوش‌نامی واحدهای صنفی و افزایش فروش آنهاست، این واحدها از خریداری میوه‌های بی‌کیفیت خودداری می‌کنند؛ با این وجود، مصرف‌کنندگان به رنگ، طعم و غلظت آبمیوه‌های تولید شده و توجه لازم به شفافیت آبمیوه مصرفی را داشته باشند.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها