چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۹۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

جایگاه ویژه صنایع غذایی در میان مشتریان بین‌المللی

رییس سازمان توسعه تجارت با افتتاح بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی ایران ـ اگروفود اعلام کرد: صنایع غذایی در تولید ناخالص داخلی و صادرات نقش موثری را ایفا می‌کنند و بعد از نفت و صنایع پتروشیمی در تولید ناخالص داخلی پیشتاز است و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش در بین مشتریان بین‌المللی و خارجی جایگاه خاصی دارد، به همین دلیل جا دارد که به آن توجه ویژه‌ای شود.

 ولی‌الله افخمی‌راد در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: 950 واحد تولیدی در این نمایشگاه حاضر هستند که از این بین 236 شرکت از کشورهای دیگر هستند و مجموعا این نمایشگاه با رشد 10 درصدی حضور واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

افخمی‌راد با بیان اینکه امیدواریم مخاطبان خارجی خود را که در قالب هیأت‌های تجاری به ایران می‌آیند به بازدید از این نمایشگاه ترغیب کنیم، اضافه کرد: صنعت غذایی ایران به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش در بین مشتریان خارجی جایگاه خاصی دارد و به همین دلیل با برگزاری نمایشگاه‌می‌توان بسترهای مناسبی را برای حضور در کشورهای دیگر فراهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از تولید داخل گفت: به دلیل حساسیت محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، دولت حمایت‌های خود را در قالب تعرفه و ممنوعیت‌های وارداتی اعمال کرده است، اما باید توجه داشت که هر نوع حمایتی زمان‌بر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: سازمان توسعه تجارت بنا دارد با ثبات در سیاست‌ها، پرهیز از مداخله در کار تجارو بازرگانان، اعمال اقدامات حمایتی و انجام اقدامات ترویجی، صادرات شرکت‌های تولیدکننده را افزایش داده و حضور در بازارهای جدید را هموار سازد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه واحدهای جدید تولیدی معرفی شده و در فهرست شرکت‌های صادراتی، شرکت‌های جدیدی را ببینیم.

گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از امروز تا هشتم خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپاست.
(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها