چهارشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۹۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

صنایع غذایی ایران با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران گفت: صنایع غذایی کشور ما از لحاظ تکنولوژی و کیفیت محصولات با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

 کاوه زرگران روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و موادغذایی(ایران اگروفود 2015) با بیان آنکه صنایع غذایی یکی از بزرگترین صنایع در خصوصی سازی است، افزود: اکثریت صنایع غذایی توسط بخش خصوصی هدایت و مدیریت می شود بنابر این در زمینه استانداردسازی و تولید محصولات باکیفیت از کشورهای پیشرفته چیزی کم نداریم و هم اکنون با بهترین برندها در حوزه های مختلف در این بخش صادرات صورت می گیرد.

وی در حوزه صادرات شیرینی و شکلات، گفت: هم اکنون صادرات شیرینی و شکلات کشور ما به 100 کشور دنیا انجام می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طعم و مزه غذا و محصولات ایرانی در تمام دنیا پسندیده و مورد حمایت مصرف کنندگان است و ما کشوری هستیم که در بحث عرضه غذای حلال در همه جای دنیا شناخته شده ایم.

به گفته زرگران، محصولات صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ما در بازارهای کشورهای همسایه از استقبال خوبی برخوردار است و مشکلی در بحث صادرات این محصولات به کشورهای مختلف نداریم.

وی تنها معضل بخش صنایع غذایی را عدم حمایت های لازم از سوی دولت دانست و گفت: در کشورهای مختلف دنیا از صادرکنندگان در حوزه های نمایشگاهی و صادراتی حمایت به عمل می آید و یارانه صادراتی به این بخش اختصاص می دهند و معتقدم نقص اصلی صنایع غذایی کشور، نبود چنین حمایت دولتی از این بخش است.

وی درباره بسته بندی محصولات موادغذایی کشور نیز گفت: آنچه هم اکنون در کشور ما جا افتاده در بحث فرآورده های کنسروی و بسته بندی شیشه ای است اما خوشبختانه هم اکنون از بسته بندی IML که بهترین تکنولوژی روز دنیا در صنایع غذایی است در ایران به کار گرفته می شود و امیدواریم این موضوع به تدریج در بین مصرف کنندگان نیز جا بیفتد.

وی ادامه داد: البته طی سال های اخیر بسته بندی مواد غذایی در کشور شکیل شده است و امیدواریم این موضوع سال به سال ارتقا پیدا کند تا مصرف کنندگان با رغبت بیشتری از مواد غذایی تولید داخل استفاده کنند.

دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران افزود: در حال حاضر در کشور حدود 11 هزار و 200 واحد صنایع غذایی وجود دارد که بیش از هشت هزار و 800 مورد آن دارای مسوولان فنی هستند و متاسفانه مابقی به صورت نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه ما مشکلات متعددی در حوزه صنایع غذایی داریم، افزود: به طور مثال در حوزه روغن کشی چهار میلیون و 200 هزار تن ظرفیت فرآوری داریم اما در سال 92، از هشت درصد این ظرفیت و در سال 93 تنها از 15 درصد این ظرفیت بهره برداری شده است.

وی معتقد است: در واقع قوانین حمایتی و تعرفه ای به شکلی بوده که صنایع نتانستند به طور کامل از تمام ظرفیت های تولید خود استفاده کنند.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها