سه شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۹۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تقاضای روسیه برای خرید 28 هزار تن آبزیان ایرانی

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات از تقاضای روس‌ها برای واردات 28 هزار تن انواع آبزیان به ارزش حدود 120 میلیون دلار از ایران خبر داد و پیش‌بینی کرد ارزش صادرات محصولات شیلاتی به روسیه تا پایان سال به بیش از 150 میلیون دلار برسد.

عیسی گلشاهی  اظهار کرد: پس از اطلاعیه 25 فروردین‌ روس‌ها مبنی بر "کاهش 20 درصدی تعرفه صادرات محصولات شیلاتی ایران به این کشور" درخواست‌ها برای آبزیان ایرانی به شدت افزایش یافت؛ به گونه‌ای که برای سال جاری میلادی روس‌ها تقاضای خرید 28 هزار تن انواع آبزیان ایرانی را داده‌اند.

به گفته وی براساس این درخواست تا دی‌ امسال (پایان سال جاری میلادی) روس‌ها تقاضای واردات 12 هزار تن ماهی جنوب و ماهی یال‌اسبی، 6000 تن ماهی قزل‌آلا، 7000 تن میگو و حدود 3000 تن انواع کنسرو ماهی را از ایران داشته‌اند که بر این اساس صادرات میگو از اواخر مرداد‌ماه و صادرات دیگر محصولات شیلاتی از جمله ماهی قز‌ل‌آلا، یال‌اسبی و تن‌ماهی از همین ماه به روسیه آغاز می‌شود.

گلشاهی اعلام کرد: تا پایان دی‌ امسال که مصادف با پایان سال جاری میلادی است بر مبنای قیمت‌های کنونی محصولات شیلاتی، صادرات انواع آبزیان تقاضا شده به روسیه حدود 120 میلیون دلار درآمد ارزی برای ایران خواهد داشت که انتظار می‌رود میزان صادرات انواع محصولات شیلاتی به این کشور تا پایان سال 1394 به حدود 30 هزار تن به ارزش بیش از 150 میلیون دلار برسد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات پیش‌بینی کرد اگر روند صادرات محصولات شیلاتی به روسیه و شیب افزایش تقاضا همانگونه باشد که انتظار می‌رود، در سال آینده صادرات محصولات شیلاتی به روسیه 1.5 برابر افزایش می‌یابد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها