دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۷۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

توقف در صادرات عسل طبیعی

آمار گمرک در نخستین ماه سال جاری حاکی از آن است که نام عسل طبیعی در بین 200 قلم عمده صادراتی کشور قرار ندارد. این در حالی است در ماه مشابه سال گذشته صادرات عسل تا دو برابر افزایش پیدا کرده بود.

 آمار گمرک از میزان صادرات عسل طبیعی در 12 ماهه سال گذشته نشان می‌دهد که صادرات این محصول معادل پنج هزار تن و با ارزش بیش از 28 میلیون دلار بوده است. براین اساس قیمت متوسط به هر کیلو عسل صادر شده طی سال قبل معادل 5.5 دلار بود.

همچنین براساس این آمار صادرات عسل طی سال گذشته به لحاظ وزنی نسبت به دوازده ماهه 1392، بیش از هزار تن افزایش پیدا کرده بود در حالی که قیمت متوسط هر کیلو از این کالا نیز نزدیک به 2.5 دلار بیشتر شده بود، بنابراین صادرات عسل در سال قبل مجموعا به لحاظ وزنی نزدیک به 38 درصد و به لحاظ ارزشی بیش از دو برابر افزایش داشته است.

این در حالی است که لیست 200 قلم عمده کالاهای غیرنفتی صادر‌ شده در نخستین ماه سال جاری هیچ آماری را از صادرات عسل طبیعی نشان نمی‌دهد.

در مقایسه با همین مدت در سال قبل صادرات عسل در فروردین‌ماه گذشته معادل 300 تن با ارزش 1.4 میلیون دلار بوده است و هر کیلو عسل نزدیک به پنج دلار در این مدت ارزش‌گذاری شده بود.

در فروردین‌ماه سال گذشته صادرات عسل به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه در سال 1392، دو برابر و به لحاظ ارزشی بیش از سه برابر افزایش داشته است.

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها