دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۸۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

راه‌اندازی بزرگترین مرکز آجیل‌وخشکبار کشور در مشهد ‌

شهردار منطقه 5 مشهد گفت: بزرگترین مرکز آجیل‌وخشکبار کشور در منطقه پنج این کلان‌شهر راه اندازی خواهد شد.

 حسین هدایتی امروز سوم خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شهرداری منطقه پنج مشهد برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی بزرگترین مرکز پخش آجیل‌وخشکبار کشور با همکاری اتحادیه آجیل‌وخشکبار کشور و مشهد در منطقه پنج این شهر راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون مطالعات لازم برای راه‌اندازی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت‌وساز این مرکز تجاری که دارای 60 هکتار زمین است، نیازمند اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان بوده و در نظر گرفته شده است که پس از راه‌اندازی آن 3500 نفر نیروی کار با اولویت افراد ساکن در این منطقه در این مرکز مشغول بکار شوند.

شهردار منطقه 5 مشهد همچنین از کال امیرآباد تحت عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های این منطقه یاد کرد و گفت: سال گذشته برای این پروژه 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه اختصاص یافت و برای اجرای آن نیز 13 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه نیازمند هستیم.

هدایتی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در منطقه پنج مشهد 3.8 مترمربع است که با سرانه مطلوب 7.2 متر مربع فاصله دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم توسعه فضای سبز این منطقه است و در حال حاضر‌ این منطقه 29 بوستان شهری، ناحیه‌ای و محلی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری این منطقه هیچ زمینی برای راه‌اندازی پارک‌های خطی و ... ندارد و نیازمند جذب اعتبارات برای تملک است، اما پیش‌بینی می‌کنیم با اقدامات لازم تا پایان سال جاری سرانه فضای سبز منطقه به 4.2 درصد افزایش یابد.

شهردار منطقه 5 مشهد عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش روی این منطقه سرازیری فاضلاب‌های خانگی منطقه به معابر شهری است، چرا که این فاضلاب‌ها اسیدی بوده و علاوه بر مشکلات بهداشتی منجر به بروز خسارات مالی به آسفالت‌ها، بتن‌ها و تاسیسات شهری می‌شود.

هدایتی اضافه کرد: در سفر اخیر هیات دولت به مشهد نیز این موضوع مطرح و مقرر شده است که تا مساعدت‌های لازم در زمینه بهبود شرایط فعلی انجام شود.

وی تصریح کرد: وضعیت جمعه‌بازار نیز از نابه‌سامانی‌های همیشگی بوده، ولی شهرداری این منطقه در زمینه بهبود و ساماندهی شرایط فعلی هیچ گونه اختیاراتی ندارد و تنها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و تمامی اختیارات بر عهده سازمان میادین و تره‌بار شهرداری مشهد است.

هدایتی درآمدهای نقدی شهرداری این منطقه در سال گذشته را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته موفق شدیم 6 درصد این اعتبار معادل 15 میلیارد و 300 میلیون تومان را جذب کنیم و 100 درصد از درآمد غیر نقدی شهرداری که 14 میلیارد تومان بوده است را نیز جذب کرده‌ایم.

وی به فعالیت‌های انجام‌شده شهرداری این منطقه در زمینه اداره نظارت اشاره کرد و گفت: سال گذشته 9731 مورد جلوگیری از تخلفات ساختمانی، 810 مورد جمع‌آوری مصالح، 850 مورد تشکیل پرونده و ارسال به کمیسیون ماده 100 و 32 مورد تخریب ساختمان صورت گرفته است.

شهردار منطقه 5 مشهد گفت: اعتبار جاری برای خدمات شهری در این منطقه 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است و روزانه 13 تن زباله توسط ساکنین این منطقه تولید می‌شود که براساس آن سرانه تولید زباله برای هر فرد در این منطقه نیم کیلوگرم است.

هدایتی افزود: همچنین در سال گذشته علاوه بر اعتبار همیشگی، یک میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت ویژه برای آسفالت معابر این منطقه هزینه شد و در مجموع سال گذشته سه میلیارد و 800 میلیون تومان به بهبود و ساماندهی آسفالت معابر شهری منطقه پنج اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری این منطقه در زمینه مناسب سازی معابر نیز بسیار موفق تر بوده و در سال گذشته موفق شده است که 30 درصد از معابر این منطقه را مناسب سازی کند.

شهردار منطقه 5 مشهد گفت: 85 هزار نفر از مجموع 260 هزار نفر جمعیت ساکن در این منطقه از کلان‌شهر مشهد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که 95 درصد این افراد از افغانستان و بقیه آن‌ها از کشورهای عراق و پاکستان هستند، نیمی از این جمعیت نیز در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

وی در مورد تخلفات ساختمانی، عنوان کرد: 95 درصد درآمدهای منطقه پنج از محل صنعت ساختمان بوده که 60 درصد از تخلفات ساختمانی کسب شده است.

 

ایسنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها