دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۸۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صنایع لبنی امسال صادرات 800 میلیون دلاری را در برنامه دارد

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای صنایع لبنی صادرات 800 میلیون دلاری هدف گذاری شده که این رقم کمتر از 30 درصد برنامه صادراتی صنایع غذایی است.

 مهدی صادقی نیارکی در نشست با انجمن مرتبط، مدیران و صاحبان صنایع لبنی کشور هدفگذاری مورد نظر در بخش صنایع غذایی را طی سال 94 حدود سه میلیارد دلار ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال صادرات صنایع لبنی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 30 درصدی را ثبت کند.

صادقی نیارکی اضافه کرد: عمده بازار صادراتی محصولات لبنی کشورمان را عراق با 512 میلیون دلار یا معادل 80 درصد صادرات فرآورده های لبنی را جذب کرده است.

وی افغانستان، پاکستان و امارات را به ترتیب با 53 ، 27 و 10 میلیون دلار دیگر واردکنندگان محصولات لبنی کشور معرفی کرد و افزود: عربستان و سوریه از دیگر مقاصد صادراتی کشورمان در این زمینه است.

صادقی نیارکی واحدهای تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه صنایع لبنی را 641 واحد ذکر کرد و گفت: امکان افزایش تولید و توسعه صادرات فرآورده های لبنی وجود دارد.

براساس این گزارش، مسائل و مشکلات صنایع لبنی کشور در این نشست بررسی شد که تسهیل فرآیند ورود موقت در زمینه مواد اولیه برای توسعه صادرات فرآورده های لبنی، لزوم پایش کیفیت محصولات لبنی صادراتی برای ایجاد بازار دائمی به خصوص کشورهای همسایه، ساماندهی سیستم حمل و نقل برای توسعه صادرات و ایجاد خط مستقیم دریایی از جمله آنها بود.

همچنین رتبه بندی شرکتهای صادراتی، تاکید بر تسریع درفرآیند صادرات فرآورده های لبنی به روسیه از طریق تسریع در مبادله اسناد تفاهم میان دو طرف و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان برای توسعه صادرات از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

 

ایرنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها