دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۷۸۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

75 درصد قیمت زعفران هزینه‌های برداشت است ‌

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: 75 درصد قیمت زعفران مربوط به هزینه‌های برداشت این محصول است.

نجفقلی صالحی ، با اشاره به لزوم مکانیزاسیون برداشت زعفران، عنوان کرد: با مکانیزه کردن روند برداشت زعفران هزینه‌های تمام‌شده نیز کاهش خواهد یافت و در نهایت این امر به نفع تولیدکننده و در نهایت مصرف‌کننده خواهد بود.

‌وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های به منظور پَرکنی و همچنین خشک‌کردن زعفران در داخل به صورت آزمایشی ساخته شده است، افزود: این دستگاه‌ها در حال حاضر دارای ایراداتی است که باید رفع شود و هنوز به تولید انبوه نرسیده ‌است.

‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: ساخت دستگاه‌های مکانیزه برای برداشت زعفران ممکن اما هزینه‌بر است و در حال حاضر در زمینه ساخت آنها مشکلاتی وجود دارد.

‌صالحی همچنین در خصوص واردات دستگاه‌ برای برداشت زعفران، عنوان کرد: جلساتی با کشورهای فرانسه و آلمان، به منظور همکاری در این زمینه برگزار شده، اما هنوز توافق نهایی صورت نگرفته است.

‌وی ادامه داد: چنانچه موافقت طرف مقابل اعلام شود، در زمینه تسهیلات به منظور خرید این دستگاه‌ها مشکلی وجود ندارد.

‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های بسته‌بندی زعفران در کشور موجود است، عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا مراحل قبل از برداشت نیز به منظور کاهش قیمت تمام‌شده زعفران و حفظ هر چه بیشتر بهداشت و حمایت از کشاورزان به صورت مکانیزه انجام شود.

 

ایسنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها