دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۷۸۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

سرما 9 هزار تن گردوی جنوب کرمان را از بین برد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به علت سرمای اواخر سال گذشته، 9 هزار تن محصول گردوی امسال به ارزش 180 میلیارد ریال از بین رفت.

 اسلام شاهرخی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسی تیم کارشناسی بر اثر این سرما زدگی حدود 9 هزار تن از محصول گردوی مناطق سردسیری و گردو خیز این منطقه به صورت صد درصد از بین رفته است.

وی اظهار کرد: این میزان خسارت ناشی از تغییرات دمایی در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه و معتدل شدن ناگهانی هوا در این بازه زمانی بود که موجب شد درختان گردو جوانه بزنند.

وی گفت: همچنین برف و بوران اواخر بهمن و اسفند سال گذشته موجب کاهش شدید دمای منطقه و این تغییرات و افت ناگهانی دما و یخ‎زدگی آب موجود بروز خسارت به درختان گردو شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: پیش‎بینی می‎شود با توجه به حجم زیاد خشکیدگی سرشاخه‎ها، محصول سال بعد نیز متاثر از این فاجعه طبیعی کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: بر اثر این سرمازدگی بیش از سه هزار و 800 هکتار از مجموع چهار هزار و 80 هکتار باغ‎های گردوی منطقه جنوب کرمان خسارت دیده اند.

شاهرخی به کشاورزان توصیه کرد شاخه های آسیب دیده را هرس و با سموم 'آکسی کلرور مس یا بردوفیکمس' محلول ‎پاشی کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‎شود در مناطقی که وجود آفت کرم خراط در باغ‎ها مشاهده شده است برای جلوگیری از ورود آن به مقاطع سرشاخه‎های هرس شده، مبارزه شیمیایی به موقع صورت گیرد.

 

ایرنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها