دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۷۸۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

۱۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی و پایانه مهران به کشور عراق صادر شده است.

به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، جعفر فرهادبیگی افزود: پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر کارشناسان استاندارد ۱۱۸ پرونده صادراتی و وارداتی از طریق گمرگ به استاندارد مهران ارجاع داده شده که این میزان کالای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شده است.

وی اظهار داشت: انواع سنگ های ساختمانی، موزاییک، آجر، نخ، پارچه و مواد شیمیایی، بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده استاندارد بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران افزود: در این مدت تعداد ۱۲۵ مورد آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه های این اداره انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، الیاف پلی استر و مواد شیمیایی است.

فرهادبیگی اعلام کرد: در دو ماه گذشته نیز ۳۱ بازدید و نمونه برداری از مراکز عرضه و هشت مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی شهرستان مهران انجام شده است.

آزمون صحت کار بیش از ۵۰ باسکول ثابت همکف استان ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز آزمون سنواتی باسکول های ثابت همکف استان، هم زمان با شروع فصل برداشت گندم استان، خبر داد و گفت: کشاورزان ایلامی از صحت عملکرد باسکول های مراکز خرید گندم در استان مطمئن باشند.

محمد مددی گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل پس از برنامه ریزی های به عمل آمده با مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های سازمان ملی استاندارد ایران، از ابتدای سال ۱۳۹۴ شرکت همکار تأیید صلاحیت شده سیار، مجری آزمون دوره ای باسکول های وسایل نقلیه چرخدار جاده ای بر اساس استاندارد ملی ۱۰۲۷۴ در استان ایلام مستقر شده و از ابتدای سال جاری تاکنون در مرحله اول بیش از ۵۰باسکول ثابت همکف در کلیه شهرستان های استان را مورد آزمون قرار داده است.

مددی با اعلام این مطلب افزود: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، بعد از تعمیر و صحت کار بیش از۵۰ باسکول ثابت همکف استان از جمله واحدهای تولیدی و خدماتی، پالایشگاه گاز ایلام، تعاونی های روستایی، شرکت های پشتیبانی امور دام، باسکول های عمومی، بازارچه مرزی، کشتارگاه ها، شرکت های حمل ونقل، مراکز ذرت خشک کنی، مرغداری ها و سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

نخستین کارگاه آموزشی توانمند سازی زنان روستایی در ایلام برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی توانمند سازی زنان روستایی در استانداردسازی تولید محصولات کشاورزی با همکاری اداره استاندارد استان و مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزلنگری در ایلام برگزار شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استاندارد سازی محصولات کشاورزی ارگانیک به منظور حفظ سلامت محصولات کشاورزی و جامعه ضروری است.

محمد مددی با اشاره به اهمیت سلامت غذایی در جامعه گفت: زنان نسبت به تولید محصول سالم و محصول ارگانیک حساسیت بیشتری دارند که این انگیزه در بین زنان روستایی بیش از سایرین است.

 

مهر

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها