دوشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۸۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نوبرانه یاقوت قرمز روانه بازار شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت یاقوت قرمز به عنوان نوبرانه ترین انگور کشور از سطح بیش از دو هزار و 200 هکتار باغات استان آغاز شد.

رضا نجفی افزود: سه هزار و 527 هکتار از باغات استان به کشت انگور اختصاص دارد که بیش از 90 درصد آن یعنی افزون بر دو هزار و 200 هکتار را انگور یاقوتی قرمز تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این محصول، بیش از 26 هزار تن انگور یاقوتی تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: با بروز پدیده خشکسالی و خشک شدن بیش از دو هزار و 500 هکتار از باغات انگور منطقه این سازمان با مشارکت کشاورزان استان اقدام به گسترش باغات این محصول کرد و در این راستا با راه اندازی 10 نهالستان مجوزدار و تولید سالانه 500 هزار اصله نهال مورد نیاز توانست گام های موثری در این زمینه بردارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان انگور یاقوتی قرمز کشت می شود که شهرستانهای زهک، هامون، خاش، هیرمند و زاهدان دارای بیشترین باغات این محصول است.

نجفی گفت: با توجه به اینکه انگور یاقوتی به عنوان اقتصادی ترین محصول باغی سیستان نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه دارد، این سازمان در نظر دارد با اتمام پروژه بزرگ آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان سطح باغات انگور استان را به بیش از 20 هزار هکتار افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر انگور یاقوتی قرمز ارقام دیگر انگور نظیر یاقوتی سفید، فخری، سنگک، امیری، لعل ، حاجی عباسی، چشم گاوی، قندهاری، مایه میش، غلامی و ... در سیستان و بلوچستان کشت و تولید می شود.

 

ایرنا

(دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها