یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۸۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

بستنی غیرپاستوریزه نخورید

یک کارشناس تغذیه گفت: در فصل گرما از خوردن بستنی‌های غیراستاندارد و غیرپاستوریزه خودداری کنید.

مریم شیرمستی  با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش احتمال شیوع تب مالت، گفت: مصرف لبنیات غیرپاستوریزه در این فصل می‌تواند خطر ابتلا به تب مالت را تشدید کند.

وی ادامه داد: با آغاز فصل گرما احتمال شیوع تب مالت بیشتر می‌شود و امکان انتقال این بیماری از طریق لبنیات آلوده بسیار زیاد است.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: لبنیات فله‌ای چون حرارت مناسبی دریافت نمی‌کنند ممکن است آلوده باشند، اما لبنیات پاستوریزه در زمان کوتاهی حرارت بالا می‌بییند که همن باعث می‌شود میکروب‌های موجود در آن نابود شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد فکر می‌کنند با جوشاندن شیر آلودگی موجود در آن از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: حرارتی که در منزل به شیر داده می‌شود گاهی اوقات برای از بین بردن میکروب‎ها کافی نیست.

به گفته این کارشناس تغذیه گرمایی که در منزل به شیر داده می‌شود موجب رسوب پروتئین، کلسیم و مواد مفید شیر در ته ظرف می‌شود و خواص آن را کاهش می‌دهد.

شیرمستی بستنی را یکی از مهمترین لبنیاتی دانست که در صورت غیرپاستوریزه بودن می‌تواند خطر ابتلا به تب مالت داشته باشد و یادآوری کرد: علاوه بر بستنی، لبنیات فله‌ای از جمله شیر، ماست، پنیر و ... نیز می‌توانند خطر آلودگی به تب مالت داشته باشند.

وی در ادامه به افرادی که قند بالا دارند توصیه کرد: در مصرف بستنی زیاده روی نکنند.

این کارشناس تغذیه در خصوص مصرف بستنی‌های رنگی نیز افزود: این بستنی‌ها ممکن است حاوی رنگ‌های خوراکی باشند که مصرف بیش از حد آنها می‌تواند خطرآفرین باشد.

 

ایسنا

(یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها