یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۸۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نویدی برای افزایش ماهی و برنج ارگانیک

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام از کشت توأمان برنج و پرورش ماهی در بدره خبر داد و گفت: مبارزه بیولوژیک با برخی آفات، استفاده از فضولات ماهی به‌عنوان کود برای گیاه برنج، جلوگیری از استفاده بی‌رویه کود و افزایش مصرف آبزیان در مناطق روستایی از جمله فوائد کشت توأم برنج و پرورش ماهی است.

«فتح‌الله سلیمانی»  اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و داشتن شالیزارهای مستعد با سطح زیر کشت 120 هکتار در شهرستان بدره، پروژه‌ی الگویی کشت توأم برنج و پرورش ماهی در دو مزرعه از شالیزارها موجود با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بدره با رهاسازی 1500 قطعه بچه ماهی گرمابی با وزن میانگین 15 گرم آغاز شد.

وی افزود: کنترل علف‌های هرز، نرم‌تنان و حشرات، مبارزه بیولوژیک با برخی آفات، استفاده از فضولات ماهی به‌عنوان کود برای گیاه برنج، جلوگیری از استفاده‌ی بی‌رویه کود و افزایش مصرف آبزیان در مناطق روستایی از جمله فواید کشت توأم برنج و پرورش ماهی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پس از اتمام دوره‌ی پرورش بیش از 1.5 تن ماهی هم‌زمان با برداشت برنج از این مزارع برداشت انجام شود که با برنامه‌ریزی‌ها این فعالیت در دیگر شالیزارهای ایلام انجام می‌گیرد.

سلیمانی تصریح کرد: این کار علاوه بر پرورش ماهی به رشد 15 درصدی محصول برنج و تولید محصول ارگانیک منجر می‌شود.


ایسنا

(یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها