یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۷۸۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مشکلات ساختاری با روسیه همچنان باقی است/ بی اطمینانی بانک‌های روسی به ایرانی

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: روابط اقتصادی ایران با روسیه جایگاه خوبی ندارد و هنوز مشکلات ساختاری ما با روسیه پابرجاست.

اسدالله عسگراولادی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روابط ایران با روسیه گفت: روابط اقتصادی ایران با روسیه جایگاه خوبی ندارد و هنوز مشکلات ساختاری ما با روسیه پابرجاست.
 
وی افزود: از جمله مشکلات ساختاری با روسیه مسئله حمل‌ونقل ریلی و هوایی، و مسئله صدور روادید و رفت‌وآمد به این کشور است.

عسگراولادی تصریح کرد: هنوز مشکلات مالی و بانکی ما با روسیه پابرجاست و می‌توان گفت روابط بانکی و مالی با آمریکا بهتر از روسیه است.
 
به گفته رییس اتاق مشترک ایران و روسیه هنوز بانک‌های روسی به بانک‌های ایرانی اطمینان ندارند و درپی کاهش ارزش روبل صادرکنندگان ما با مشکل مواجه نشده‌اند.
 
وی با اشاره به برگزاری سه جلسه در سال 93 و 94 با وزرای روسیه گفت: در طی این جلسات قول‌هایی داده شد اما هنوز به آنها عمل نشده است.
 
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: در رابطه با مسائل دامپزشکی باید چند پروتکل مشترک با روسیه امضا شود که هنوز اجرایی نشده است.
 
وی با اشاره به رقم مبادلات تجاری ایران و روسیه گفت: صادرات ما به این کشور 400 میلیون دلار و واردات ما از روسیه یک میلیون و 200 هزار دلار است و متأسفانه این چندان رو به کاهش است.
 

عسگراولادی تصریح کرد: با وجود اینکه دولت یازدهم برای از بین بردن محیط عدم اطمینان بسیار تلاش کرده اما هنوز این محیط وجود دارد و از بین نرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها