شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۸۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات بی رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت محصول نگران کننده است

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزان کشور، سال زراعی امسال را با بیم و امید آغاز کردند، گفت: واردات بی رویه محصولات کشاورزی در فصل برداشت نگران کننده است.

به نقل از دفتر ارتباط مردمی حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در این نامه خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی آمده است: موکلان بنده سال جدید زراعی را با بیم و امید آغاز کرده و گرانی نهاده‌های کشاورزی، بالا بودن هزینه‌های کشت، کم آبی، واردات بی رویه  و قیمت نازل خرید تضمینی تولید کنندگان و کشاورزان را با نگرانی  به مزارع کشانده است.
امید به فضل و لطف الهی، خودباوری و حفظ هویت ملی، اهتمام به استقلال کشور و امیدواری به فردایی بهتر انگیزه تلاشگران بی ادعای عرصه کار و تولید در فصل دیگری از تولید و خودکفایی بوده، فصلی که می‌تواند با همدلی دولت و ملت منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی را جامعه عمل به پوشاند.
هم اکنون که کشاورزان و برنج‌کاران ساعی و متعهد شمالی با هزار و یک امید در شالیزارها مشغول کشت و کار بوده، از دولت انتظار دارند با تدبیر و دوراندیشی به‌موقع حافظ زحمات و تلاش‌های خداپسندانه آنها باشد.
نیازآذری در این نامه آورده است: عدم واردات در فصل برداشت، تعیین قیمتی مناسب برای خرید تضمیتی و اتخاذ ساز و کاری کارشناسانه برای خرید مستقیم و به‌موقع برنج از کشاورزان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت, حذف مالیات بر ارزش افزوده در شالیکوبی‌ها، میتواند مصداق بارز همدلی و هم زبانی دولت و ملت باشد.
هم اکنون هزینه متوسط تولید برای هر کیلوگرم برنج پرمحصول 43 هزار ریال و برنج کم محصول 63 هزار ریال بوده که انتظار می‌رود نرخ خرید تضمینی برای سال 94 با توجه به تورم سالانه و هزینه‌های سرسام آور تولید افزایش محسوس و رضایت‌مندانه ای نسبت به سال قبل را داشته باشد.

اتخاذ ساز و کاری مدبرانه برای خرید به‌موقع و مستقیم از کشاورزان خواسته بحق موکلانم بوده که عنایت ویژه حضرتعالی را می‌طلبد.

 

تسنیم

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها