شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۷۸۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

ماء‌الشعیر ایرانی جای خود را در اروپا باز می‌کند

دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر گفت: در حال حاضر ماء‌الشعیر ایرانی به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود اما برنامه‌هایی برای گسترش صادرات این محصول در نظر داریم.

سید حمیدرضا علوی، میزان تولید ماء‌الشعیر در سال گذشته را دو میلیارد بطری در اندازه 330 سی‌سی عنوان و اظهار کرد: از این میزان تولید حدود 10 درصد صادر شده است.

وی افزود: ماء‌الشعیر ایرانی به کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی و آسیای شرقی صادر می‌شود.

دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر با بیان این‌که برخی از شرکت‌های تولید ماء‌الشعیر ایرانی به دنبال ثبت بین‌المللی "برند" خود هستند، گفت: یکی از کارهایی که شرکت‌های تولیدکننده ماء‌الشعیر در نظر دارند، ارتقای بسته‌بندی محصولات است.

علوی با اشاره به برند حلال ماء‌الشعیر ایرانی اظهار کرد: در کشوری مانند مالزی بسیاری از فروشگاه‌ها محصولات ایرانی را با برند "طلا" به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: این امر موجب شده کشور‌های مسلمان طالب به محصولات ایرانی شوند و ما نیز قصد داریم میزان صادرات خود را افزایش دهیم.

دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر یکی از مشکلات این صنعت را تامین مواد اولیه دانست و افزود: برخی از مواد اولیه تولید ماء‌الشعیر مانند عصاره مالت و برخی اسانس‌ها به کشور وارد می‌شود.

علوی اظهار کرد: یکی‌دیگر از مشکلات این صنعت نبود تسهیلات است، چرا که اگر تسهیلات به صنایع داده شود میزان و کیفیت فعالیت‌ها نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

 

ایسنا

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۱۱
محسن شکوری
۱۳۹۶/۰۱/۱۲ Iran
0
0
0

آخه کس کشه مادر جنده تورو چه به این کارا


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها