شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۸۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گندم‌کاران به برچسب کالیبراسیون توجه کنند

مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز آزمون سنواتی باسکول‌های ثابت هم‌کف استان، هم‌زمان با آغاز فصل برداشت گندم استان، خبر داد و گفت: کشاورزان ایلامی از صحت عملکرد باسکول‌های مراکز خرید گندم در استان مطمئن باشند.

«محمد مددی»  اظهار کرد: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره‌کل پس از برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده با مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران، از ابتدای سال 1394 شرکت همکار تأیید صلاحیت شده سیار، مجری آزمون دوره‌ای باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10274 در استان ایلام مستقرشده و از ابتدای سال تاکنون در مرحله‌ی نخست بیش از 50 باسکول ثابت همکف در شهرستان‌های استان را مورد آزمون قرار داده است.

مددی افزود: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، پس از تعمیر و صحت کار بیش از 50 باسکول ثابت همکف استان ازجمله واحدهای تولیدی و خدماتی، پالایشگاه گاز ایلام، تعاونی‌های روستایی، شرکت‌های پشتیبانی امور دام، باسکول‌های عمومی، بازارچه مرزی، کشتارگاه‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل، مراکز ذرت خشک‌کنی، مرغداری‌ها و سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

وی ضمن هشدار در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها گفت: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی کلیه باسکول‌ها الزامی است و کشاورزان عزیز هنگام فروش گندم از وجود برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز خرید گندم مطمئن شوند.

مددی در پایان اعلام کرد: آزمون صحت عملکرد باسکول‌های استان تا پایان سال 94 در تمام شهرستان‌های استان ادامه دارد و از واحدهای تولیدی و خدماتی و باسکول داران تقاضا می‌شود با بازرسان این طرح همکاری لازم به عمل‌آورند.

 

ایسنا

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها