شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۷۸۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ارزیابی امتیاز جدید تجاری روسیه به ایران/ آیا تردد تجار ایرانی‌ به روسیه بیشتر می‌شود؟

روسیه تعرفه کالاهای صادراتی ایرانی را از 27 درصد به هفت درصد کاهش داده اما این امتیاز تجاری چه تاثیری بر روابط تجاری ایران و روسیه می‌گذارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، اخیرا از سوی علی محمدی، سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه اعلام شده است: با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران، تعرفه کالاهای ایرانی از ۲۷ درصد به هفت درصد از سوی روسیه کاهش یافته‌است.

به گفته وی، این فرصت مناسبی برای حضور طولانی‌مدت ایران در بازار روسیه که تجار ایرانی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در همین زمینه فاطمه مقیمی، عضو اتاق مشترک ایران و روسیه در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان این که به طور مسلم قیمت تمام شده هر کالایی در بازار مصرف تعیین‌کننده میزان حضور آن کالا در بازارهای هدف است، اظهار کرد: همچنین پایین آمدن تعرفه می‌تواند با شرایط مطلوب جایگاه کالای ایرانی را در بازارهای روسیه تثبیت کند.

 وی ادامه داد: ارائه خدمات پس از فروش، قیمت مناسب، تحویل به موقع کالا، کیفیت بالا و موارد مشابه همگی از الزاماتی است که با در نظر گرفتن آنها به خصوص در شرایط فعلی که روسیه تعرفه کالاهای ایرانی را کاهش داده است ثبات در این بازار را برای کالاهای ایرانی به همراه دارد.

 مقیمی با بیان این که در دو شاخص، صادرات کالا به روسیه باید مدنظر قرار بگیرد، بیان کرد: شاخص اول شناخت ذائقه مردمان روسیه است. در حال حاضر کاهش تعرفه کالاهای ایران در روسیه موقعیت و بازار مناسبی را برای ایران فراهم می‌کند. این کشور علاوه بر این که همسایه ایران است بازار وسیعی دارد که می‌تواند از کالاهای ایرانی پر باشد، بنابر این باید کالاهایی با ذائقه مردم روسیه به این کشور صادر شود. همچنین بالا بودن سطح کیفی کالا پارامتر دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. کیفیت بالا در بازار هدف اعتمادسازی می‌کند و شکل گرفتن اعتماد منجر به تداوم حضور کالای ایرانی در روسیه می‌شود.

 وی همچنین درباره اظهارات سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه مبنی بر نامطلوب بودن بسته‌بندی کالاهای ایرانی در روسیه، اذعان کرد: بسته‌بندی یکی از سرویس‌های مهمی است که بر روی کالای تولیدی انجام می‌شود. در واقع زینت کالا در معرفی کیفیت کالا تاثیر بسیار مطلوبی دارد. اما مهم‌تر از بسته‌بندی این است که کالای صادراتی متناسب با میل و سلیقه مصرف‌کننده تولید شود. کالایی ممکن است در ایران متناسب با ذائقه ایرانی تولید شود اما همان کالا زمانی که قرار است صادر شود باید متناسب با ذائقه کشور هدف باشد.

 عضو هیات مدیره اتاق ایران و روسیه با اشاره به ضعف ایران در بسته‌بندی محصولات صادراتی، بیان کرد: به طور مثال زعفران ایرانی سال‌ها به صورت فله‌ای به ترکیه و اسپانیا صادر شده و از آنجا با بسته‌بندی‌های مناسب توزیع خرده‌فروشی، صادرات مجدد صورت می‌گیرد، به همین دلیل در حال حاضر در بسیاری از کشو‌رهای دنیا زعفران ایران را به نام ترکیه و اسپانیا می‌شناسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اولین جاذبه یک کالا بسته‌بندی و ظاهر آن است. در شرایطی که روسیه درهای خود را برای ورود کالاهای ایرانی باز کرده‌ است باید از این فرصت استفاده و هره مطلوب را برد.
(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها