شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۷۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دور ریختن غذا ممنوع!

فرانسه با تصویب قانونی، دور ریختن غذاهای فروش‌نرفته‌ای را که همچنان قابل استفاده هستند از سوی فروشگاه‌های بزرگ ممنوع می‌کند.

به گفته مسئولان برای شکستن این قانون، زندان و جرائم نقدی سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

به موجب این قانون که باید مورد تصویب نهایی سنای این کشور قرار گیرد، رستوران‌های بزرگتر از 400 مترمربع باید از ماه ژوئیه 2016 میلادی غذاهای فروخته نشده و قابل استفاده خود را در اختیار موسسات خیریه و رستوران‌های عام المنفعه قرار دهند.

بنابر آمار رسمی هر فرد سالانه 20 کیلو غذا را در این کشور دور می‌ریزد که هزینه‌ای بین 12 تا 20 میلیارد یورو برای این کشور در بر دارد.

این در حالی است که «ژاک کرسر»، عضو فدراسیون تجارت و توزیع در فرانسه می‌گوید: این قانون اشکال دارد چون فروشگاه‌های بزرگ تنها مسئول 5 درصد از کل هدر رفتن غذا هستند. بخش عمده این هرزرفت در خانه‌ها، رستوران‌های سازمانی، (نظیر رستوران‌های مدراس و ادارات) صورت می‌گیرد.

اتحادیه اروپا به اعضای خود پیشنهاد کرده است که راهکارهایی برای پیشگیری از هدر رفتن غذا تدارک ببینند. راهکارهایی که بتواند تا سال 2025 میلادی میزان دورریز خوراکی‌ها را دست‌کم تا 30 درصد کاهش دهد.

آلمان نخستین کشوری بود که در اروپا چنین طرحی را با عنوان «بهتر از آن که دور ریخته شود» در سال 2012 به معرض اجرا گذاشت. این کشور همچنین در تقسیم غذای دورریز اما قابل مصرف رستوران‌ها و فروشگاه‌ای بزرگ به وسیله اینترنت پیشرو است. اما مساله بعدی تدارک دیدن ساختار توزیع این غذاها است.

به گزارش یورونیوز، «نیکلاس دوبوا»، مدیر بانک غذا در فرانسه می‌گوید: بعضی از موسسه‌های خصوصی ما را به کامیون‌های یخچال‌دار مجهز کرده‌اند و برای پیدا کردن کارگر هم، دولت اخیرا با ایجاد شغل در زمینه خدمات شهری به ما کمک می‌کند.

 

ایسنا

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها