شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۷۷۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی 1600 میلیارد تومانی گندم

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی یک میلیون و 360 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 1600 میلیارد تومان از کشاورزان 14 استان کشور خبر داد.

علی قنبری - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهارکرد: در حال حاضر 14 استان کشور وارد مرحله خرید تضمینی گندم از کشاورزان شده‌اند و تا کنون بیش از یک میلیون و 360 هزار تن گندم از سوی کشاورزان به 300 مرکز خرید در این استان‌ها تحویل داده شده است.

وی با بیان این‌که برای خرید تضمینی گندم حدود هزار مرکز در تمام نقاط کشور پیش‌بینی شده که به محض آغاز فصل برداشت در استان‌های مختلف فعال خواهند شد، افزود: از مجموع 1600 میلیارد تومان گندم خریداری شده از کشاورزان تاکنون 1500 میلیارد تومان آن به صورت روزانه به کشاورزان پرداخت شده است که 1000 میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی و 500 میلیارد تومان از سوی شرکت بازرگانی دولتی تامین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش 15 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در سال جاری 9500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تاکنون 3000 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده که 1000 میلیارد تومان آن از سوی بانک کشاورزی تامین شده و 2000 میلیارد تومان دیگر نیز باید از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی گندم تامین شود که پیش از آن سازمان برنامه و بودجه کشور باید به عنوان نماینده دولت به این بانک‌ها تضمین دهد.

به گفته قنبری مابقی اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید تضمینی گندم به موازات ادامه‌ خرید این محصول از کشاورزان اختصاص پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال 3000 میلیارد تومان آن را دولت از حساب یارانه‌های خود تامین خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی خرداد و تیرماه را زمان اوج خرید تضمینی گندم در کشور عنوان و اعلام کرد: خرداد‌ماه در واقع آغاز برداشت گندم در اغلب استان‌های کشور است. لذا خرید تضمینی گندم در این ماه سیر صعودی به خود می گیرد و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: خرید تضمینی گندم تاکنون در استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه،‌ کهگیلویه و بویر‌احمد و .... آغاز شده و به تدریج دیگر استان‌های کشور نیز به جمع فروشندگان گندم به دولت می‌پیوندند، چرا که پرداخت بدون وقفه و به روز پول گندم به زارعان از ویژگی‌های طرح خرید تضمینی گندم در سال‌جاری است و تاکنون هیچ مشکل خاصی از مزارع گندم در استان‌های کشور گزارش نشده است.

 

ایسنا

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها