شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۷۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

میوه وارداتی میهمان ناخوانده سبدخانواده ایرانی/جهادکشاورزی جلوی واردات میوه و برنج را بگیرد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با انتقاد از واردات میوه هایی که در داخل کشور تولید می شوند،گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی به اندازه کافی در کشور تولید می شوند وزارت جهادکشاورزی باید جلوی واردات میوه و برنج را بگیرد.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،گفت: در حالی که مقام معظم رهبری،مجلس و دولت بر حمایت از تولیدات داخلی و خروج از اقتصاد تک بعدی تاکید دارند،بازهم محصولاتی که در داخل به اندازه کافی تولید موجود است از کشورهای دیگر وارد می شود.



دلالی و واسطه گری و واردات آنچه که در کشور تولید می شود

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که از سوی مقام معظم هبری  مورد تاکید قرار گرفته ومجلس و دولت هم برآن اهتمام دارند، تکیه بر محصولات و تولیدات داخلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیلی که در داخل کشور وجود دارد اکثر محصولات کشاورزی از جمله برنج،میوه،سبزی وصیفی جات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل کشور تولید می شود.

 

خرید محصولات باقیمت مناسب حداقل انتظار کشاورزان از جهاد کشاورزی

وی اضافه کرد:حداقل انتظار کشاورزان از مجموعه دولت به ویژه وزارت جهادکشاورزی این است که از آنها حمایت کرده و اجناس و تولیدات آنها که با هزینه های بسیار تولید شده را با قیمت مناسب خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: عده ای از دلال و واسطه ها هستند که با قیمت های کمترمیوه های باکیفیت های نازل را وارد کشور می کنند؛درحالی که میوه و سایر محصولات کشاورزی در داخل کشور به اندازه تولید می شود.

میرمرادزهی گفت: وزرای صنعت،معدن و تجارت و جهادکشاورزی و به طورکلی دولت باید با برنامه ریزی صحیح جلوی واردات نابجای محصولاتی که در داخل تولید شده و موجود است را بگیرد.

وی ادامه داد:اگر مسئولان برنامه ریزی و دقت لازم را نداشته باشند عاقبت میوه هم  مثل برنج، چغندر و شکر که در دوره هایی ب علت ورادات بی اندازه تولیدات داخلی را با شکست مواجه کرد،نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: دولت باید از تولیدات داخلی حمایت کند و با تشکیل تعاونی برای حل مشکلات کشاورزان تلاش کند.

 

ضرورت برندسازی برای محصولات کشاورزی

میرمرادزهی با اشاره به ضرورت برندسازی برای محصولات کشاورزی از جمله زعفران و برنج گفت: در حال حاضر جایگاه ایران از نظر تولید محصولات کشاورزی در عرصه بین المللی مناسب نیست،در حالی که ما می توانیم حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقای جایگاه ایران از لحاظ تولید و صادرات محصولات کشاورزی،افزود: در حال حاضر به علت نبود برنامه ریزی از نظر کیفیت و بسته بندی کشورهای دیگر از ما جلوترند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: برای خروج از اقتصاد تک محصولی باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم و  منفعت فرد را نباید بر منافع کل کشور ارجحیت یابد.

 

خانه ملت

(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها