شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۷۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

ساماندهی و کنترل بهداشتی کارگاههای تولید سنتی پنیر گوسفندی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این معاونت با شناسایی کارگاههای تولید سنتی پنیر گوسفندی، ساماندهی و کنترل بهداشتی و ضابطه مند کردن این نوع محصول، در جهت اخذ شناسه نظارتی و رعایت اصول بهداشتی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

ه گزارش خبرنگار  " ایفدونا " از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی، پنیر گوسفندی یکی از پرمصرف ترین پنیرهای سنتی ایران می باشد که نخست در روستای لیقوان واقع در جنوب شرقی تبریز در شمال غرب ایران تولید می شد. در تولید این پنیر از شیر خام گوسفند و معمولا همراه با 5-2% شیر بز استفاده می گردد. این پنیر دارای طعم ملایم نمکی و عطر و بوی بسیار مطبوع می باشد.
دکتر نجفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن معرفی تاریخچه این محصول سنتی، افزودند: این معاونت با شناسایی کارگاههای تولید سنتی پنیر گوسفندی، ساماندهی و کنترل بهداشتی و ضابطه مند کردن این نوع محصول، در جهت اخذ شناسه نظارتی و رعایت اصول بهداشتی اقدامات قابل توجهی را انجام داده است. هم اکنون بیش از 50 مورد از این کارگاهها دارای شناسه بهداشتی بوده و با تولید کنندگان غیر بهداشتی برابر مقررات و ضوابط موجود رفتار می گردد.
ایشان همچنین اعلام داشتند که انجام نظارت مستمر بر تولید کنندگان این نوع پنیر ها در استان، ضمن بالا بردن کیفیت محصول، باعث تضمین سلامتی برای مصرف کنندگان این نوع پنیر در کشور شده است.
(شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها