جمعه / ۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۷۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال برای حمایت از بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: امسال خط اعتباری 10هزار میلیارد ریالی برای حمایت از بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

محمود حجتی در حاشیه بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار در 50 هکتار از اراضی شهرستان بستان آباد اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توفیقات خوبی در صنایع حاصل و نیاز کشاورزان تامین شده و توانسته ایم در بحث مکانیزاسیون بخوبی پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه در حمایت از بخش کشاورزی در حوزه آب، دولت اعتبارات خوبی برای ترویج آبیاری به روش های نوین در نظر گرفته است، گفت: قابلیت و ظرفیت کشور در آبیاری به روش سیستم های نوین سالانه 400 هزار هکتار است که سعی می کنیم با توجه به منابع موجود خود حداقل 200 هزار هکتار در سال اجرایی کنیم.

حجتی کشاورزی حفاظتی و ترویج کشاورزی مکانیزه را از جمله طرح های مورد حمایت دولت در بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: در تلاش هستیم با کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری زمینه را برای عملیاتی تر شدن بخش کشاورزی در کشور فراهم کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای تکمیل زنجیره تولید و عرضه، از ایجاد واحدهای تولیدی و فراوری در بخش کشاورزی حمایت می کند.

حجتی با اشاره به اینکه واسطه گری و دلال بازی از آفت های بخش کشاورزی است، افزود: بسیاری ازمشکلات این بخش دلال بازی است.

وی تکمیل زنجیره تولید و عرضه در بخش کشاورزی از طریق ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی را راهکار اساسی برای مقابله با واسطه گری برشمرد و گفت: دولت با تمام توان از ایجاد واحدهای تبدیلی و فرآوری در این بخش حمایت می کند.

حجتی همچنین ضعف بنیه اقتصادی و مالی کشاورزان و پایین بودن بهره وری در این بخش را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: دولت در21 ماه گذشته با سرمایه گذاری های بزرگ و حمایت از کشاورزان سعی کرده رونق و توسعه در این بخش را سرعت دهد.

وزیر جهاد کشاورزی از تکمیل پایاب سدهای الخلج، کردکندی و جوقان با استفاده از روش های روز دنیا و حمایت مسئولان خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها می تواند رونق کشاورزی منطقه را تسریع کرد.

وی با اشاره به محدود نبودن اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار گفت: همه کشاورزان می توانند برای بهره‌مندی از مزایای آبیاری تحت فشار و تسهیلات اعطایی دولت نسبت به اجرای این طرح ها اقدام کنند.

حجتی با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور، برافزایش بهره وری از آب تاکید و اظهار کرد: در یک افق 10 ساله باید حدود چهار میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شوند.

 

ایسنا

(جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها