سه شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۷۶۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
۲۵ و ۲۶ شهریور ماه

برگزاری اولین همایش ملی«پسته و سلامت و پسته سالم»در رفسنجان

دبیر علمی همایش «پسته و سلامت و پسته سالم» از برگزاری این همایش طی شهریور ماه سال جاری در رفسنجان خبر داد.

وحید میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: گمان می رود ایران خاستگاه اصلی پسته در دنیا باشد. این محصول به عنوان یکی از مهمترین کالاهای صادراتی غیر نفتی ایران، از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است.

میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ایران به همراه آمریکا مهمترین کشورهای تولید کننده‌ پسته در سطح دنیا هستند، افزود: در ایران، استان کرمان و به خصوص شهرستان رفسنجان بیشترین سطح زیر کشت پسته را داراست.

وی تصریح کرد: همایش «پسته و سلامت و پسته سالم» می کوشد تا آخرین یافته های علمی در زمینه های مختلف پزشکی و کشاورزی را با حضور متخصصین داخلی به بحث و بررسی بگذارد.

این مسئول یادآور شد: در بخش پزشکی، این همایش می کوشد تا با ارائه نتایج پژوهشهای جدید، اهمیت ویژه پسته به عنوان خشکبار و جایگاه آن در رژیم غذایی روزانه بشر و نیز تاثیر آن در کاهش بروز برخی از بیماری ها را از زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

میرزایی تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز، آخرین یافته های علمی در زمینه نحوه تولید پسته سالم اعم از مدیریت کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، انبارداری و صادرات پسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی همایش «پسته و سلامت و پسته سالم» با اشاره به محورهای همایش، اظهار داشت: پسته و سندرم متابولیک، پسته و بیماریهای قلبی و عروقی، پسته و بیماریهای کبد، پسته و کم خونی، پسته و بد خیمی ها، پسته و بیماریهای عفونی و میکروبی، پسته و تغذیه محورهای همایش در بحث پسته و سلامت هستند.

به گفته وی مدیریت کاشت- داشت و برداشت در تولید پسته سالم، فرآوری- بهینه سازی- بسته بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی پسته، قوانین و استانداردهای پسته، مایکوتوکسین های پسته؛ عوامل تولید کننده- پیشگیری و توکسین زدایی، عوامل بیولوژیک خطر آفرین پسته از باغ تا انبار، باقیمانده آفت کشها و کودهای شیمیایی از محورهای همایش در بحث پسته سالم هستند.

میرزایی گفت: نخستین همایش کشوری «پسته و سلامت و پسته سالم» روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه سال جاری در پردیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار می شود.
(سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها