دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۶۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برنامه های سازمان دانشجویان برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان از رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریز ی برای تبدیل یارانه تغذیه دانشجویی به تسهیلات در برنامه ششم توسعه خبر داد .

دکتر مجتبی صدیقی  در خصوص کیفیت پایین غذای دانشجویی علی رغم افزایش قیمت آن گفت: فاصله بین قیمت غذای دانشجویی تا قیمت غذای تمام شده برای دانشگاه نسبتا قابل توجه است.

وی ادامه داد: یعنی یک غذایی که با همه امکانات دانشگاه تهیه می شود در نهایت ممکن است ۴  الی ۵ هزار تومان برای دانشگاه تمام شود درحالی که متوسط قیمت غذای دانشجو ۷۵۰ تومان است که در برخی دانشگاه ها کمی ارزان تر و یا کمی گران تر ارایه می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: علی رغم همه تلاش ها با توجه به اینکه دانشگاه‌ها سعی می کنند کیفیت را افزایش دهند، به جهت یارانه ای که در بودجه ها پیش بینی شده، کفاف این مابه التفاوت را نمی دهد.

وی ادامه داد: آنچه در توان دانشگاه‌ها برای غذای یارانه وجود دارد همین است که الان مشاهده می کنید، هر سال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه تغذیه ذیل اعتبارت دانشگاه ها اختصاص داده می شود اما مابه التفاوت آن کم است، مبالغی که صرف این موضوع می شود دو تا سه برابر این قیمت است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود  دانشگاه مجبور است از سایر منابع در این بخش هزینه کند و یک سیکل معیوب را ادامه دهد، برهمین اساس اگر سازمان مدیریت موافقت کند، در برنامه ششم توسعه یارانه غذای دانشجویی به تسهیلات تبدیل می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این موضوع دولت به مدت چند سال به دانشگاه ها کمک می کند تا این قضیه به صورت مطلوب ارایه شود. سپس با بازگشت یارانه هایی که دانشجویان فعلی استفاده می کنند، دانشجویان دوره های بعد می توانند از آن استفاده کنند و دیگر این یارانه هر سال تکرار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگری که پیگیری کرده ایم، افزایش تنوع غذایی و تنوع خدمات است. در این راستا سلف سرویس های دانشگاه‌ها غذای آزاد را با قیمت بیشتر و کیفیت بهتر ارائه می کنند تا بار غذای سوبسیدی و یارانه ای کم تر شود.

صدیقی افزود: برخی دانشجویان ما آماده هستند که مبلغ بیشتری پرداخت کرده و غذای بهتر و متنوع تری داشته باشند، تقریبا همه دانشگاه‌ها این مسیر را شروع کرده اند به عنوان مثال یک دانشگاه که هفت هزار غذای سوبسیدی ارایه می شده توانسته دوهزار غذا را به این سمت هدایت کند که هم غذای متنوع و با کیفیت تر ارایه دهد و هم زمینه را برای تبدیل یارانه غذا به تسهیلات آماده کند.

 

مهر

(دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها