یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۶۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
در دیدار دکتر دیناروند و با انجمن صنایع غذایی مازندران ...

اعطای گواهینامه بهداشت به مسئولان فنی... / درج برچسب کم نمک بودن دوغ / تعیین تکلیف خمیر مرغ تا سه ماه آینده

به گزارش فودنا جلسه مشترک دکتر دینارروند با دو تشکل انجمن غذایی و دارویی و انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران در مازندران برگزار شد که موضوعات فنی و کیفی مهمی در آن به بحث و تبال نظر گذاشته شد. اهم موارد توافق به شرح زیر بود:

ریاست سازمان غذا و دارو؛ بیست و سوم اردیبهشت در نشست معاونین این سازمان که در مازندران برگزار شد، جلسه هم اندیشی هم با دو تشکل انجمن غذایی و دارویی و انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران داشت که موضوعات فنی و کیفی مهمی در آن به بحث و تبال نظر گذاشته شد. اهم موارد توافق به شرح زیر بود: 

با توجه به اینکه بخش اعظم گندم تحویل به کارخانجات آرد از طریق سیلوهای وابسته به شرکت غله انجام می شود و نیز عدم پاسخگویی این شرکت نسبت به کیفیت گندمهای ارسالی که آثار آن در آرد تولید شده نمایان است، توافق شد با پیگیری سازمان غذا و دارو، شرکت غله موظف باشد به ازای هر محموله گندم ارسالی، گواهینامه بهداشتی و کیفی معتبر به مسئول فنی کارخانجات آرد ارائه دهد. 

نظر به اهمیت نقش مسئولین فنی صنایع غذایی در کیفیت و سلامت فرایند تامین ماده اولیه، تولید و توزیع محصولات غذایی، بر تسریع رتبه بندی این کارشناسان تاکید شد و سازمان غذا دارو قول داد تا پایان امسال حدود 50 درصد و مابقی کارشناسان تا  پایان سال 95 درجه بندی شوند.

با توجه به دستاورد عملی چند واحد تولیدی روغن کشور برای تولید مارگارین با مشخصات کیفی آخرین دستورالعمل سازمان غذا و دارو و با حفظ عملکرد گذشته،  از ریاست سازمان غذا و دارو درخواست شد ضمن تلاش برای بومی کردن این دستاورد، از دستورالعمل اخیر خود عقب نشینی نکند.

در پی طرح مشکل مغفول ماندن استاندارد تولید و مصرف خمیر مرغ و تاکید برآثار زیانبار آن برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، توافق شد سازمان غذا و دارو ظرف مدت حداکثر سه ماه، با هماهنگی دستگاه های مسئول، تکلیف استاندارد این کالا را نهایی کند.

تاریخ ماندگاری دوغ و مصرف احتمالی برخی نگهدارنده ها در این محصول مور بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان غذا و دارو نسبت به تعیین تکلیف نهایی این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام موثر اعمال کند و انجمن غذایی مازدران هم مکلف به ارائه پیشنهادات اجرایی خود در این زمینه شد.

در راستای سیاست ملی کاهش مصرف نمک، پیشنهاد انجمن غذایی مازندران برای تعریف دوغ کم نمک با قابلیت ادعا در برچسب محصول مورد توجه ریاست سازمان قرار گرفت و مقرر شد مقدمات اجرایی آن توسط سازمان غذا و دارو فراهم شود.

با توجه به تداوم رکود اقتصادی، از سوی کارشناسان حاضر در جلسه خطر بازگشت روغنهای گیاهی به برخی محصولات لبنی گوشزد شد و از سازمان غذا و دارو و سایر نهادهای نظارتی درخواست شد نظارتها و آزمونهای کیفی مرتبط را تقویت کنند. 

(یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۶:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها