چهارشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۷۵۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

بازدید هیأت تجاری کشور آلمان از گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر

هیأت تجاری آلمانی که به منظور آشنایی با واحدهای صنعتی استان و سرمایه گذاری مشترک در بخش صنعت غذا راهی استان البرز شده است، از گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر بازدید به عمل آورد.

این بازدید از خط تولید آرد زر و زرماکارون شروع شد و در پایان هیأت آلمانی به همراهی استاندار و معاون وزیر اقتصاد با حضور در محل احداث کارخانجات فراوری غلات زرنام با ظرفیتهای گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر آشنا شدند.

در این بازدید، هیأت آلمانی که به نمایندگی از شرکت Barentz در البرز حضور پیدا کرده ، ضمن ابراز خرسندی از اینکه با گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر آشنا شده اند، ابراز علاقمندی کردند تا در مگا پروژۀ این گروه که فرآوری غلات می باشد مشارکت داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر نیز در این بازدید ضمن تأکید بر دانش و توانایی جوانان ایرانی گفت: با دانش فرزندان سرزمینمان توانستیم با 20 درصد قیمت تمام شده شرکتهای خارجی محصول تولید کنیم.

مرتضی سلطانی تأکید کرد: در جلب مشارکت خارجی در گام نخست به دنبال جذب دانش فنی هستیم و اگر شرکتی با داشته های فنی خواستار مشارکت باشد قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر واحدی سرزنده و شاداب


استاندار البرز هم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: من بسیار خوشحال هستم که امروز از مجموعه ای سرزنده و شاداب و بسیار پرتلاش و سرآمد بازدید داشتم.

وی افزود: مدیران این مجموعه توانسته اند شرایط خوبی را برای جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کنند؛ امروز هم که یکی از شرکتهای به نام اروپایی در حوزه صنایع غذایی در این بازدید حضور داشتند از نظر من می تواند سرآغاز در جهت اقتصاد مقاومتی و توسعه استعدادها و امکانات داخلی کشور باشد.

سید حمید طهایی ضمن تأکید بر همراهی دولت با سرمایه گذاران بخش خصوصی تشریح کرد: ما خود را یاری دهنده کارآفرینان می دانیم، و در حد اختیارات به آنها یاری خواهیم رساند.

گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر در صنایع غذایی پیشرو است


معاون وزیر اقتصاد، دیگر همراه هیأت آلمانی هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه زر به عنوان یک گروه حرفه ای پیشرو در صنایع غذایی کارهای بزرگی را در این حوزه انجام داده است، مهندس سلطانی  نگاه بلندی دارند، امیدوارم بتوانند با راه اندازی مجموعه جدیدی از این گروه در توسعه اشتغال استان و فراتر از آن صادرات کشور نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

میرسعید نیکزاد ادامه داد: من زمانی که کلنگ زرنام برزمین خورد از مجم.عه بازدید داشتم، و خوشحالم که امروز در بازدید دوباره پیشرفت چشمگیری از پروژه را شاهد هستم.

بازدید این هیأت به ریاست استاندارالبرز و به همراهی معاون وزیراقتصاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت  و جمعی از مدیران اجرایی استان 23 اردیبهشت ماه انجام شد.

زر ماکارون  

(چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۷:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها