سه شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۸
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۵۷۵۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

یزد جزو سه استان پرمصرف شیر‎‎خشک

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ایران جزو پنج کشور مصرف‎‎کننده بالای شیرخشک در جهان و یزد نیز جزو سه استان پرمصرف این ماده غذایی است.

دکتر محمدحسین لوک زاده، دبیر علمی همایش آموزشی "برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و شروع تغذیه در ساعت اولیه تولد"، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش، هدف از این سلسله همایش‎‎ها را ارتقای سطح دانش و آگاهی کادر درمانی و همچنین مردم خواند و ابراز امیدواری کرد، از این طریق بتوان فرهنگ غلط مصرف شیرخشک را در بین مردم اصلاح کرد.

وی با اشاره به مصرف بالای شیرخشک در ایران، افزود: ایران جزو پنج کشور مصرف کننده شیر خشک در جهان است و این در حالی است که مصرف شیرخشک در کشورهای پیشرفته و تولیدکننده آن، یک صدم کشور ما هم نیست و متاسفانه استان یزد نیز در بین سه استان پر مصرف‎‎ شیر خشک در ایران قرار دارد.

این فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه شیر مادر تنها غذای کاملی است که نوزاد می‌تواند از آن برخوردار شود، افزود: شیر خشک به هیچ وجه منطبق با شیر مادر نیست و تفاوت بسیار دارد.

لوک زاده تصریح کرد: پژوهش‏‏های انجام شده نشان داده است نوزادانی که در بدو تولد از شیر مادر تغذیه می‏‎کنند از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند و در آینده به بیماریهای دیابت نوع 2، عفونت گوارشی، اسهال، دل درد، عفونت ریه و آسم مبتلا نخواهند شد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها