سه شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۵۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اصلاح آیین‌نامه تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اصلاح می‌شود

نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان اتاق تهران برای بررسی و اصلاح آیین‌نامه تشکیل کمیسیون‌ها تشکیل شد. در این نشست که هم‌اکنون در حال برگزاری است، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، آیین‌نامه‌ای که تعداد کمیسیون‌ها، نحوه تشکیل و اداره آن را مشخص می‌کند مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و در صورت لزوم اصلاح می‌کنند. آیین‌نامه‌ای که در چهارسال آینده قرار است مبنای فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و البته اتاق کمیسیون‌محور باشد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در ابتدای این نشست رئیس اتاق تهران برای سرعت بخشیدن به روند بررسی آیین‌نامه کمیسیون‌ها، سخنرانی پیش از دستور نداشت و تنها به ارائه گزارشی کوتاه و مختصر از فعالیت‌های دو هفته گذشته هیات رئیسه اتاق بسنده کرد. مسعود خوانساری نخستین اقدام هیات رئیسه جدید را بررسی و اصلاح آیین‌نامه کمیسیون‌ها با کمک پیشنهادات رسیده از سوی اعضای هیات نمایندگان توصیف کرد و گفت: «آیین‌نامه فعلی کمیسیون‌ها که روند تشکیل ، انتخاب هیات رئیسه، وظایف هیات رئیسه، تصمیمات کمیسیون و موارد دیگری را در همین رابطه مشخص کرده است بعد از تشکیل نخستین نشست هیات نمایندگان در اختیار اعضا قرار داده شد و از همه خواستیم که اگر نظرات اصلاحی در این مورد دارند به صورت کتبی برای هیات رئیسه ارسال کنند.» خوانساری با بیان این که حدود 20 نفر از اعضای هیات نمایندگان پیشنهادات ارسالی خود را اعلام کرده‌اند، افزود: «هیات رئیسه تلاش کرده تا در تدوین طرح اولیه آیین‌نامه این پیشنهادات را حتی‌الامکان مدنظر قرار دهد. در این نشست نیز آیین‌نامه به صورت بند به بند خوانده و در مورد آن با کمک جمع تصمیم‌گیری می‌شود تا نسخه نهایی را بتوانیم در دومین نشست رسمی هیات نمایندگان به تصویب برسانیم.»

قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و رفع ابهام از ترکیب هیات نمایندگان
رئیس اتاق تهران هم‌چنین اصلاح شیوه‌نامه برگزاری نشست‌های هیات نمایندگان را از دیگر اقدامات انجام شده در دو هفته اخیر عنوان کرد و گفت: «برای برگزاری هرچه بهتر نشست‌های هیات نمایندگان شیوه‌نامه‌ای تدوین و در هیات رئیسه مطرح شده است که نسخه آن به زودی برای تمامی اعضای هیات نمایندگان ارسال می‌شود و امیدواریم که نظرات و پیشنهادات خوبی از سوی اعضا دریافت کنیم.» خوانساری عنوان کرد که این شیوه‌نامه نیز در نشست بعدی هیات نمایندگان اتاق تهران که احتمالاً در تاریخ پنجم خرداد ماه برگزار می‌شود، مطرح و به رأی اعضا گذاشته شود.

مسعود خوانساری هم‌چنین در انتهای سخنان خود به تصویب نهایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و از این اتفاق ابراز خوشنودی کرد. رئیس اتاق تهران با اشاره به ایراداتی که نسبت به قانون در شورای نگهبان گرفته شده بود گفت: «بحث‌های فراوانی در مورد این قانون وجود داشت و در نهایت این قانون روز گذشته با تصویب نهایی و رفع ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان، توسط رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد.» خوانساری به مساله حضور نمایندگان بخش کشاورزی در ترکیب هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و ابهامات پیرامون آن اشاره کرد و افزود: «در ماده 53 این قانون ذکر شده است که ظرف مدت دوماه پس از تصویب قانون وزارت جهاد کشاورزی موظف است با مشورت و همکاری اتاق ایران، آیین‌نامه امکان حضور نمایندگان بخش کشاورزی را در هیأت نمایندگان استانی و ملی و نیز نمایندگان دولت (با معرفی وزیر جهاد کشاورزی) تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند. به این ترتیب ابهامی که در این مورد وجود داشت نیز برطرف شد.»
(سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها