دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۷۴۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اصلاح آیین‌نامه تشکیل و برگزاری کمیسون‌های تخصصی

روز سه‌شنبه هفته جاری اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران گرد هم می‌آیند تا در نشستی فوق‌العاده در مورد وضعیت کمیسیون‌های اتاق تهران برای چهار سال آینده تصمیم‌گیری کنند. این نشست که جزو نشست‌های معمول ماهانه هیات نمایندگان اتاق محسوب نمی‌شود جهت تسریع در اصلاح آیین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران و تشکیل سریع‌تر جلسات این کمیسیون‌ها برپا می‌شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در دوره گذشته اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران تصویب کرده بودند که هشت کمیسیون تخصصی تشکیل شود و هر عضو نیز در دو کمیسیون فعالیت کند. کمیسیون‌های هشت‌گانه اتاق تهران در دوره گذشته از کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌ها، کمیسیون انرژی،کمیسیون تجارت، کمیسیون حمل‌ونقل و ارتباطات، کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی، کمیسیون صنعت و معدن، کمیسیون فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مقررات و کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی تشکیل شده بودند.
این در حالی بود که در دوره گذشته نیز با بروز تغییراتی در تعداد و عناوین کمیسیون‌ها دو کمیسیون فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مقررات و کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی شکل گرفته بودند. هم‌چنین کمیسیون صنعت، معدن و تجارت که با استقبال زیادی از سوی اعضای هیات نمایندگان مواجه شده بود به دو کمیسیون تجارت و کمیسیون صنعت و معدن تقسیم شد تا به طور دقیق‌تر و جزیی‌تر مسائل مربوط را پیگیری کند.
اتاق تهران کمیسیون‌محور خواهد بود
در ابتدای دوره هشتم و در نخستین نشست هیات نمایندگان که منجر به رأی‌گیری و انتخاب هیات رئیسه جدید اتاق تهران شد، مسعود خوانساری تاکید کرد که در دوره هشتم متناسب با شرایط اقتصادی روز و خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی، تغییراتی در کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران ایجاد خواهد شد.
آن‌طور که از گفته‌های رئیس اتاق تهران پیداست در این دوره تعداد کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران باز هم دچار افزایش خواهد شد و عناوین آن نیز تخصصی‌تر خواهد شد. ضمن این که در این دوره آیین‌نامه کمیسیون‌ها نیز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. بعد از برگزاری نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، آیین‌نامه برگزاری کمیسیون‌ها در اختیار اعضای هیات نمایندگان قرار داده شده تا نقطه‌نظرات اصلاحی خود را به اتاق اعلام کنند.
قرار است این نظرات در نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان اتاق تهران اعلام و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گیرد تا در نهایت تعداد و عناوین کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران برای دوره هشتم مشخص شود. پس از آن نیز اعضای هیات نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف ثبت‌نام خواهند کرد تا در اولین نشست کمیسیون مربوطه برای انتخاب رئیس و نواب رئیس کمیسیون رأی‌گیری انجام شود.
مسعود خوانساری در آخرین اظهارنظر خود در این مورد از رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی خواست تا مقامات این سازمان در نشست‌های کمیسیون‌های اتاق تهران حضور پیدا کنند. خوانساری در دیداری که علاوه بر مهدی کرباسیان، تعدادی از معاونان و مشاوران ایمیدرو نیز حضور داشتند تاکید کرد که اتاق در دوره هشتم کمیسیون‌محور خواهد بود و سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از طریق کمیسیون‌ها به هیات رئیسه و هیات نمایندگان راه پیدا خواهد کرد. او به عنوان نمونه از علاقه‌اش برای ایجاد کمیسیون معدن سخن گفت که به امور مربوط به معدن و صنایع معدنی بپردازد و در پی ارائه راهکارهایی برای بهبود سرمایه‌گذاری و رونق گرفتن معادن کشور باشد. رئیس اتاق تهران در این دیدار از کرباسیان خواست تا نمایندگان این سازمان در نشست‌های کمیسیون حضور داشته باشند تا هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی به بالاترین حد ممکن برسد. خوانساری عنوان کرده بود که نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دولتی با توجه به موضوع هر نشست کمیسیون برای حضور در جلسه دعوت خواهند شد و اتاق تهران امیدوار است بتواند به این ترتیب نظرات کارشناسی دولت را نیز بشنود تا در نهایت بهترین راهکار با هم‌اندیشی و مشورت انتخاب و اتخاذ شود.

نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان اتاق تهران برای بررسی و اصلاح آیین‌نامه تشکیل و بررسی کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران روز سه‌شنبه 22 اردیبهشت ماه در سالن طبقه هشتم اتاق تهران برگزار می‌شود.
(دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها