شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۷۳۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

«فست فود»؛ عاملی برای اگزمای پوست

یک متخصص پوست و مو ضمن برشمردن عوامل موثر در بروز اگزاماهای پوستی، توصیه کرد که برای پیشگیری از ابتلا به اگزما، بعد از حمام کردن از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

دکتر غلامرضا عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه همدان، با اشاره به عامل ژنتیکی بیماری اگزما، اظهار کرد: در عامل ژنتیکی برخی افراد از سنین کودکی با این بیماری درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه علامت اصلی بیماری اگزما، خارش است، افزود: این بیماری با خارش بدن، سر و صورت شروع و به شکل تاول‌های ریز نمایان می‌شود. با این خارش‌ها، نقاطی از بدن قرمز رنگ شده و امکان خونریزی‌های سطحی نیز وجود دارد.

عشقی تصریح کرد: از دیگر علل این بیماری آلودگی آب و هوا، مصرف غذاهای آماده، فست فود و کنسرو شده از جمله سوسیس و کالباس است. برخی از کودکان نیز به علت مصرف مواد حساسیت‌زا توسط مادر به بیماری اگزما مبتلا می‌شود.

وی خشکی پوست را یکی از علائم اگزما دانست و اظهار کرد: در این بیماری دست، پا، سر و صورت و نواحی آرنج و زانو نیز درگیر شده که در کودکان ممکن است تا سن 13 سالگی ادامه پیدا کند.

عشقی ضمن اشاره به علل مختلف مبتلا شدن افراد به بیماری اگزما توصیه کرد: هرگز بدون دستکش از مواد شوینده و مواد سفید کننده استفاده نشود.

وی با بیان اینکه شغل برخی از افراد در بروز بیماری اگزما موثر است، تصریح کرد: افرادی که در معرض آلودگی هستند بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، به عنوان مثال مکانیک‌ها باید بیش از سایرین مراقب پوست خود باشند.

عشقی به درمان‌های بیماری اگزما اشاره کرد و گفت: از جمله درمان‌های این بیماری استفاده از صابون و کرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های شبیه بتامتازون، شوینده‌های ملایم و قرص‌های خوراکی است.

این متخصص پوست و مو در پایان دوره درمانی بیماری اگزما را شش ماه عنوان کرد.

 

ایسنا

(شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها