چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۳۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دایره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گسترده می شود

عضو هیات مدیره و مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: امسال دایره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گسترده می شود.

 محمد وحید قلفی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: پارسال 15 نوع محصول کشاورزی با اعتبار چهارده هزار و 500 میلیارد ریال خریداری شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته خرید حمایتی گوجه فرنگی برای اولین بار انجام گرفت و در سال 94 برای سیب زمینی و پیاز هم برنامه داریم.

وی رویکرد سازمان تعاون روستایی را در سال 94 بازسازی مبتنی بر تجاری سازی و ایجاد زنجیره های تامین عنوان کرد و گفت: این رویکرد اساس سازمان است.

قلفی بیان کرد: پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی منوط به حضور پررنگ بخش غیردولتی و مشارکتی است و تعاون روستایی نقش مهم و بزرگی در تحقق این اهداف می تواند ایفا کند.

عضو هیات مدیره و مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اهمیت تعاونی روستایی آن را بزرگترین شبکه منظم کشور دانست و اضافه کرد: این شبکه از مرکز کشور تا دورترین نقطه کشور گسترده شده و شعبه دارد.

وی از آمادگی سازمان مرکزی برای تکمیل و آماده سازی زیر ساختها در استان اردبیل خبر داد و افزود: یکی از نقاط قوت و برجستگی شبکه های تعاونی روستایی انعطاف پذیری و برنامه پذیری آن در راستای ماموریت های تعریف و محوله شده است.

وی گفت: متاسفانه به نظام صنفی و نظامهای بهره برداری در طول این مدت کمتر پرداخته شده است و به منظور هویت سازی برای بخش کشاورزی برنامه و آئین نامه هایی در سازمان نوشته و تنظیم شده که به زودی برای تصویب به هیات دولت تقدیم خواهد شد.

وی حرکت و نیل از خرید تضمینی به خرید توافقی را از سیاست های سازمان عنوان کرد وافزود: این کار هم به نفع سازمان و هم به نفع کشاورزان و تولید کنندگان است.

در این آئین از زحمات چندین ساله لطف الله نامور مدیرکل قبلی تعاونی روستایی استان اردبیل تقدیر و غلامرضا میرزا حسینی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل منصوب شد.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۸:۴۷
ناشناس
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ Iran
0
0
0

ببین پول نفت و پول ملت را چطوری هدر میدهند


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها