چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تعطیلی کشتارگاه های سنتی در استان در صورت راه اندازی کشتارگاه های صنعتی منطقه ای

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در اولین جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان که با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد اظهار داشت: کشتارگاه های سنتی در بازه زمانی مورد تصویب ستاد تعطیل و کشتارگاه های صنعتی منطقه ای جایگزین آنها خواهند شد.

دکتر مجید روحانی نژاد با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر کشتارگاه دام گناباد با توجه به نداشتن ساختمان و تجهیزات مناسب و قرار گرفتن در بافت شهری و ایجاد مشکلات عدیده زیست محیطی با هماهنگی مسئولین شهرستان در آینده نزدیک تعطیل شده و با توجه به بررسی به عمل آمده توسط شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط احداث کشتارگاه منطقه ای برای استفاده شهر های گناباد، بیدخت، بجستان و کاخک ایجاد خواهد شد.
وی گفت: طبق دستور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، برای این منظور، با مدیریت فرماندار گناباد، منطقه ای را که تحت ضوابط ادارات دامپزشکی، محیط زیست و ... باشد معرفی و در صورت موافقت کمیته با استفاده از اعتبارات استانی و اعتبارات شهرداری، ساخت آن در دستور کار قرار می گیرد.
روحانی نژاد اعلام داشت: با توجه به اینکه کشتارگاه های طرقبه- شاندیز و چناران نیز در بافت مسکونی قرار داشته و سبب ایجاد مشکلاتی برای اهالی شده اند و از طرفی دارای ابنیه فرسوده و کمبود فضا جهت نگهداری لاشه ها و نیز دفع نامناسب ضایعات هستند با سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به احداث کشتارگاه جدید اقدام و کشتارگاه های قبلی تعطیل خواهند شد.
در جلسه یادشده فرماندار شهرستان چناران و شهردار گناباد و نیز نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط نظرات کارشناسی خود را ارائه نمودند.
(چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها