چهارشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۷۳۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ممنوعیت خرید و مصرف ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در شهرداری تهران

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه طی ابلاغیه خرید و مصرف هرگونه مواد پلاستیکی یکبار مصرف در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ممنوع شد، گفت: پلاستیک با ماندگاری حدود ۳۰۰ سال یک ماده تجزیه‌‌ناپذیر محسوب می‌شود.

علی‌محمد شاعری با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به تأثیرات مخرب بلند مدت زیست محیطی ظروف پلاستیکی دیرتجزیه پذیر، خرید و استفاده از این محصولات باید متوقف و نسبت به جایگزینی آن با محصولات زیست تخریب پذیر اقدام شود.
وی با بیان اینکه حذف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در دستور کار شهرداری تهران است، افزود: طی ابلاغیه ایی به تمامی مناطق 22 گانه،معاونت‌ها، سازمان‌ها، ادارات کل و واحدهای ستادی، خرید و مصرف هر گونه مواد پلاستیکی یکبار مصرف ممنوع شد.
به گفته شاعری در ماده 38 احکام برنامه عملیاتی 5 ساله دوم ، شهرداری تهران به استفاده از وسایل بسته بندی و ظروف تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست در فضاهای عمومی شهری و ساختمان‌ها و تأسیسات تحت مالکیت شهرداری و در راستای استقرار استاندارد بین المللی ISO14001 ملزم شده است.
وی با اشاره به مضرات ظروف یکبار مصرف و استفاده بیش از حد برخی شهروندان از این ظروف گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاهای داغ، سرطان زاست و باید با مشارکت یکدیگر ظروف یکبار مصرف را از زندگی حذف کنیم.
شاعری تصریح کرد: پلاستیک‌ها، ظروف و انواع دیگر مواد پلیمری دور ریخته شده، علاو بر مشکلات زیست‌محیطی، مشکلات بهداشتی و اجتماعی ایجاد کرده و عوارض اقتصادی فراوانی را نیز به ‌همراه دارند.

وی عرضه رایگان کیسه پلاستیکی در مراکز خرید و درخواست کیسه پلاستیکی بیش از کالای خریداری شده توسط شهروندان را عادتی نادرست دانست و گفت: تغییر فرهنگ الگوی مصرف شهروندان از کیسه‌هایی با قابلیت استفاده مجدد همچون کیسه‌های پارچه ‌ای و پاکت‌‌های کاغذی به جای کیسه‌های پلاستیکی از موضوعاتی است که باید به طور جدی دنبال شود.

 

تسنیم

(چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۴۹
مقدسی
۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
0

گفت و گوی پپنا با آل آقا دبیر انجمن ظروف یک بار مصرف: شهرداری مختار است از ظروف پلاستیکی استفاده نکند اما حق اتهام زنی ندارد/ وظیفه شهرداری جمع آوری و تفکیک زباله است اما به جای حل مساله صورت مساله را پاک کرده اند http://ppna.ir/news/top-news/7257-1394-02-19-06-49-03
سایت خبری پپنا


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها